Pervitin
pytros
Ahoj, mám klasickej problém, přesto dost mrzutej a pro mě samotnýho špatně řešitelnej. Dva blízký kamarádi, oba starší než já, dříve užívali pervitin, každej zvlášť, nevěděli to o sobě. Oba přestali, všechno bylo OK, ale před několika měsíci se dali skrze drogy dohromady, já neměl o ničem tušení, Teď v tom jedou stejně, ne-li intenzivněji, než dříve. Je to někoik týdnů zpátky, co jsem se všechno dozvěděl, oba tradičně přísahají, že toho nechali. Nikomu nevěřím, už to tu jednou bylo a nebylo to lehký. Neočekávám, nějakej konkrétní recept, návod jak postupovat. Budu ale moc rád za každou maličkou radu zkušených, nemůžu jen sedět a dívat se, jak se ničí lidi, pro mě v životě tak důležitý. Jsem z ČB, nevím jak v jiných okresních městech, tady je přístup k drogám tohoto charakteru doslova na každým kroku. Díky moc, mějte se fajn, Radek

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na takovou situaci opravdu žádný zázračný recept neexistuje. Myslím, že oni se musí rozhodnout, jestli je pro ně důležitější Vaše přátelství, nebo pervitin. Pokud se rozhodnou pro Vás, můžete jim samozřejmě pomoc třeba tím, že s nimi budete trávit čas jinak, nebo že jim pomůžete najít nějakého odborníka, se kterým by se mohli poradit, jak přestat. Pokud se rozhodnou pro pervitin, budete se Vy pak muset rozhodnout, jestli je to pro Vás nepřekonatelné, nebo jestli s nimi i tak budete v kontaktu (který pravděpodobně časem bude o ničem, protože se dostanete jinam). Když budete zásadový a přestanete se s nimi stýkat, nebude to pravděpodobně to klíčové, proč by přestali, ale minimálně to bude jedna z prvních velkých ztrát, kterých jich čeká zástup a které je pak třeba dovedou ke změně.