alkohol-pro MUDr. Minaříka
Jana
Dobrý den pane doktore, děkuji Vám moc za odpověď. Která mě sice moc nepotěšila, ale počítala jsem s ní. Sama si moc dobře uvědomuji, že to problém je, jen jsem potřebovala utvrzení. S abstinencí to samozřejmě zkusím, i když to bude komplikovaný. Hlavně to, vyhýbat se místům, kde se pije. V mém okolí se pije všude -doma, mezi přáteli, i na různých pracovních stážích, školeních... Nejhorší je, když se snažím nepít(třeba dva, tři dny se držím) a mamka přijede domů a řekne,ať si s ní sednu na dvě deci, že popovídáme. Uvnitř mě nastane boj. Vyhraje samozřejmě ta slabší, která si dá, a nejen dvě deci. Když se to tak vezme, alkohol vyplňuje můj osobní život. Proto bych uvítala ty kontakty na ambulance, které jste mi nabízel. Nevím, jestli to zvládnu sama, už víckrát jsem zkoušela přestat, vždy bez úspěchu. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Jo, myslím, že to je moudré rozhodnutí. Pokud to nezvládnete sama, tak s pomocí určitě. Taky mě napadlo, že kromě AT ambulancí můžete využít svépomocné skupiny anonymních alkoholiků. No, a vzhledem k tomu, že jsem se probíral naší databází a je v ní kontaktů spousta, tak jsem si říkal, že by se mám možná hodil nějaký výběr dle dopravní dostupnosti. Takže, zkuste se podívat na: dis.sananim.cz do sekce kontakty a vyberte se asi to co vám bude nejlépe vyhovovat. Najdete tam kontakt i na skupinu AA.:-) Držím palce, a kdyby bylo třeba, tak se ozvěte. A nebojte, zvládnete to.