odpoved na otazku
evelin28
Dobry den pane doktore,ptal jste se me zda ten clovek o kterym jsem se zminila chce neco udelat proto,aby prestal s uzivanim drog. Ano on tvrdi,ze chce prestat uzivat nitrozilne pervitin,chce byt cisty a bez drog,ale lecebnu pry nepotrebuje,pry musi chtit sam,ale jak muze chtit sam kdyz neni schopen vydrzet bez drogy vic jak tyden.Chci mu pomoci...bez lecebny tedy jak on chce,ale nevim jak,prosim o radu.dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, víte, ono toho tak moc sama udělat nemůžete. Vlastně jedinné, co mohou blízcí udělat (resp. udělat, aby to mělo nějaký smysl), je, že se chovají přiměřěně tvrdě. Pokud asbtinuje, funguje, tak postiženého podporují, pokud ne, tak s ním o tom moc nediskutují, jen mu řeknou, že se jim to fakt nelíbí a nechají ho se v tom koupat. To pomůže tomu, aby si takový člověk opatřil určitou korektivní zkušenost, která mu pomůže najít motivaci ke změně. Osobně soudím, že ten člověk, o kterém píšete, moc přestat nechce, spíše o tom mluví. To je celkem obvyklé. Myslím, že já bych osobně v takovéhle situaci intervenoval větou nebo větama typu : "Chceš abstinovat, tak abstinuj." "Ono to nejde? No jestli chceš abstinovat sám, tak si s tím musíš nějak poradit." "Nejde to a na léčbu taky nechceš? No, taky možná nechceš úplně přestat." Vím že to je tvrdé, ale je to jediné co trochu funguje. P.s. Dejte si pozor, ať si nedáte s ním. Není to neobvyklé a obyčejně to znamená, že v tom uvíznete taky. Kdyby něco, klidně napište.