Jaký je legislativní rámec činnosti kontaktních center ve směru k tvorbě interních předpisů a vztahů ke klientům? Jaké jsou legislativní a organizační podmínky činnosti K-centra v porovnání s podmínkami obdobných organizací v okolních státech (Slovensko, Polsko, Německo) Prosím také o zaslání zdrojů, kde jste tyto informace nalezli, protože se mi je nedaří najít. Předem děkuji. Lenka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo ideální, kdybyste se obrátila na Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti (NMS), nejlépe na Mgr. Ondřeje Petroše (právník) nebo Mgr. Blanku Korčišovou - Petrošovou, která má na starosti záležitosti týkají se nízkoprahových zařízení. Na tak obsáhlý dotaz Vám bohužel nejsme schopni stručně odpovědět v rámci této internetové poradny. Záleží na tom, jakou má kontaktní centrum právní formu, status (zda je či není zdravotnickým zařízením) a na mnoha dalších věcech. Obecně by se měla kontaktní centra řídit standardy pro sociální služby a specifickými standardy pro kontaktní centra vytvořenými NMS a dodržovat platnou právní úpravu, která s jejich činností souvisí (týkající se např. dokumentace, hygienických a bezpečnostních opatření apod.) a také se řídit profesními etickými kodexy. Více informací o standardech najdete na webu NMS www.drogy-info.cz.