ZÁVISLOST NA ALKOHOLU
EVIČKA
DOBRÝ DEN Vím, že se na Vás obracejí spíše lidé mladší, ale i já v mém věku 52 let mám velký problém. Vždy jsem měla pití pod kontrolou. Ale před třemi léty jsem přišla o práci a problém jsem začala řešit tím nejhorším-alkoholem. Jsem již 30 let spokojeně vdaná, mám dvě děti a dvě vnoučata. O to více mne tento problém trápí.Již 2 roky zase pracuji, ale piju dál. V době své nezaměstnanosti jsem navštívila psychiatra a od té doby užívám lék CITALEC. Psychiatrovi jsem o svém problému neřekla, chci to zvládnout sama. Někdy se mi to i daří, zatím pití dovedu utajit před okolím, ale mnohokrát s vypětím všech sil. Když jsem doma sama, často se opiju a na druhý den mám spoustu výčitek a cítím se jako chudák, který si nedovede poručit. Piju denně, i když často jen jedno pivo nebo skleničku vína. Poraďte, jestli bych měla s pitím přestat úplně nebo se jen snažit alkohol omezit Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, rozhodně byste měla přestat pít úplně, nemusí to být nutně navždy, ale alespoň na nějaký čas, několik měsíců, pak uvidíte co dál. Chápu, že to asi nebude lehké, ale pokud to neuděláte, skončíte na protialkoholní léčbě. Záleží na tom, jak moc pijete. Vzhledem k tomu, že odvykací stav při závislosti na alkoholu je nebezpečný a celkem často se na něj i umírá, doporučuji si napřed zmapovat, kolik toho pijete. Zkuste si probrat posleních 7-14 dnů zpět a zmapovat si kdy jste pila ev. kolim jste toho pila. Já vám pak zkusím napsat jak na vysazení alkoholu. :-)