nákaza?
fetnicka
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak velké je riziko nebo šance,že jsem se mohla nakazit hepatitidou?Asi 6.5. jsem si dávala injekčně pervitin,táhlo se to už od 3,ale to je jedno,tak asi v ten den jsme si nedopatřením či nejistou s jedním typem asik prohodily jehly:Před měsícem říkal,že je čistý,ale tak to riziko tam bude.Jak to pro mě vypadá na procenta s tou to nákazou.Měla bych se jít vyšetřit,popřípadě může te mi poradit?Ke své praktické lékařce bych zto neriskovala.Děkuji za odpověd...hezký den...

Odpověděl: Bára Orlíková
Teoreticky jste se nakazit mohla, a to nejen hepatitidou. Stačí, když cizí stříkačku nebo náčiní k aplikaci (lžičku, vatičku) sdílíte s někým jednou a potenciálně se nějakou infekční chorobou nakazit můžete. Ohledně testů na hepatitidu C a HIV se můžete poradit v tom kontaktním centru, na které jsme Vám posílala kontakt minule. Některá Kcentra provádí anonymní testy na HIV a hepatitidu C (ze slin a kapilární krve). Popřípadě se můžete obrátit na níže uvedené kontakty (na prvních dvou si můžete nechat udělat testy na HIV, na třetím byste měla dostat informace ohledně testů na hepatitidy a případně si je tam nechala rovnou udělat: Zdravotní ústav Ostrava Poradna HIV/AIDS Partyzánské náměstí 7, Ostrava, 702 00 telefon: 596 200 156, 596 200 158 MUDr. Pětvaldská Lenka http://www.zuova.cz AIDS Centrum, FNsP Ostrava - Poruba 17.listopadu, Ostrava-Poruba, 708 52 telefon: 597 374 253, 597 374 256 MUDr. Jitka Kolčáková http://www.fnspo.cz Fakultní nemocnice s poliklinikou, infekční oddělení Léčba hepatitidy C Třída 17. listopadu 1790, Ostrava - Poruba, 708 52 telefon: 597 374 251 MUDr. Luděk Rožnovský, CSc. Vždycky je lepší si nechat testy udělat, než se zbytečně trápit a panikařit. A hlavně si dávejte pozor na ty stříkačky a s nikým si je nepůjčujte, ani ty ostatní pomůcky k aplikaci. Nikdy nevíte - kdekdo může tvrdit, že hepatitidu nemá a opak bude pravdou, na to se spoléhat nedá.