N
Dobry den, chtel bych se vas zeptat na jednu vec, bydlim v celkem malem mestecku v moravskoslezskem kraji. Myslim, ze u nas tady hodne lidi kouri marihuanu a fetuje. Kazdy den jsem s lidma, kteri jsou zkoureni, nebo nekteri dokonce vyjeti z perniku nebo lsd. Ja osobne zadne drogy neuzivam, mel jsem sice parkrat extazi a taky jsem kouril travu, ale uz je to hodne davno, bylo to tak pred 2 lety. Ted si vzdycky dam o vikendu nejaky alkohol, nekdy to ovsem prezenu a pak na druhy den je mi celkem mizerne. Chci se ovsem zeptat co mam delat kdyz vsichni jsou zkoureni a ja se pak nudim, doma se mi ovsem take sedet nechce, tak ja nevim. Ja osobne jsem s travou prestal, protoze se musim ucit a po case jsem zjistil, ze me to nejak vymazava, dokonce jsem se necitil dobre fyzicky a taky jsem hodne zhubnul. Po tech dvou letech uz je to vice mene v pohode. Musim se ucit na maturitu, pak se nejak dostat na vysokou skolu, pac vim, ze s trednim vzdelanim dobrou praci najdes velice tezko a vydelavat 10 litru do konce zivota se mi take moc nechce, kazdopadne hlavne kvuli toho jsem se na travu vykaslal, zase ale o vikendu popiji, ale ted uz se take snazim krotit a pit do nalady, a ne se valet nekde na kopci. Me osobne propada, ze tady je moc hulicu, a to jak ve skole, venku, proste vsude, dokonce i lidi z gimplu s kteryma chodim do posilovny. Nebo jsem ovsem v takove spolecnosti a nekde to je normalni, nevim.

Odpověděl: Bára Orlíková
Na to žádná moc dobrá rada asi neexistuje. Pokud Vám tráva nedělá dobře, tak je nejrozumnější ji nekouřit. Jestliže u Vás ve městě je velká skupina lidí, kteří trávu kouří a nemáte se moc s nikým stýkat, tak buď se pokusíte najít si třeba nějakou jinou skupinu - třeba byste mohl rozšířit svoje koníčky a možná byste se potkal i s lidmi, kteří trávu nekouří - nebo se budete vídat s těmi, kteří trávu kouří. Bohužel je to kouření trávy ve Vaší věkové skupině brané spíš jako norma, a s tím asi mnoho nehneme a situaci, která u Vás ve městě panuje, asi nezměníme. Myslím, že máte nakročeno dobře - neberete drogy, když pijete alkohol, tak se snažíte držet nějakou míru, sportujete, snažíte se věnovat se škole, dokončit střední školu a jít na vysokou... Předpokládám, že pokud se Vám podaří udělat maturitu a dostat se na VŠ, tak se také dostanete do jiné společnosti, do jiného města a třeba už nebudete mít tak silný pocit, že všichni kolem Vás nedělají nic jiného, než že kouří trávu. :)