Alkohol
Jana
Dobrý den, chtěla bych se zeptat ohledně alkoholu. Piju asi od 14 let, v 17 jsem to dost přeháněla. Zvládla jsem až 1/2 litra tvrdého. Pitky, okna, zvracení..... Pak jsem přestala.Navíc jsem se léčila z anorexie, to jsem tenkrát taky zvládla. Tenkrát mi psycholožka řekla, že jsem psychicky závislá na alkoholu. Teď je mi 23 let. Nepiju každý den, asi tak 2-3 týdně(pokaždé ve společnosti), zvládnu docela dost, aniž bych byla úplně na mol, třeba tak litr vína,pár panáků navíc. Kamarádky mi ale řekli, že to dost přeháním, že bych se měla krotit. Tak jsem to před třema týdny zkusila. A ono to nejde, jednou jsem nepila vůbec, podruhé jsem si řekla, že dvě deci mi neublíží, a teď je to při starým. Někdy mám chuť se opít, obzvlášť, když se mi nedaří. Což je docela často. Když se opiju, je mi skvěle, konečně si začnu věřit, jsem veselá, prostě pohodička. Pak ale začne další stádium, jsem lítostivá, jsem protivná na svý okolí. Další den následují výčitky, omluvy. Pořád stejný kolotoč. Myslíte si, že jsem s tím mám problém?Jsem alkoholik?? Kam bych se mohla obrátit, kdybych to chtěla omezit. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že problém máte, o dg. závislost bych přinejmenším uvažoval. Doporučoval bych se obrátit na nějakou AT ambulanci, pokud nebudete schopná přestat sama. Jestli chcete zkusit s tím něco udělat, tak začněte úplně abstinovat, okamžitě, a je potřeba, abyste to vydržela alespoň několik měsíců. Pak, pokud budete chtít, zkuste začít zase opatrně pít alkohol. Možná, že se nerozjedete. Počítejte s tím, že se budete muset vyhýbat místům, kde se pije alkohol, vyhýbat se známým, se kterými jste pila a najít si nějaké jiné zábavy, které se naučíte dělat místo pití alkoholu. S tím abstinovaáním, zkuste to den po dni a pokud budete mít chuť se napít, tak jen rozhodnutí odložte, třeba o hodinu, nebo o den. Pomáhá to. A napište jak vám to jde a pokud budete chtít doporučit nějaký kontakt, tak napište odkud jste.