heroin a těhotenství
marcela
děkuji za odpověd, ale v podstatě jste mi neřekla nic konkrétního, nebo mi snad chcete říct, že když během těhotenství si matka píchá heroin, se na dítěti krom abstinenčních příznaků nic jiného neprojeví, je to jak kdyby jste lidem říkala klidně to berte dál, vždyť to vůbec neškodí..... děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Byla bych moc nerada, kdyby to vyznělo, jako že brát heroin během těhotenství je v pořádku. S jeho užíváním je spojený určitý životní styl, který je samozřejmě pro zdravý vývoj plodu velmi nebezpečný (nepravidelnosti v životosprávě, stres, změny nálad apod.). Nedá se ale přesně říct, že když budete brát heroin, Vaše dítě bude takové a takové. Kromě toho je samozřejmě vysoce riziková nitrožilní aplikace během těhotenství, a to vzhledem k možnosti vzniku infekce v žilách a také k nebezpečí nákazy infekčními chorobami jako je hepatitida B nebo C, které by se velmi pravděpodobně pak přenesly i na plod.