pokračování dotazu č. 839304
Mona
Ptám se na to proto, že se jedná o mého syna, kterému je 19 roků, tenhle problém s kouřením marihuany trvá od 15 roků-prvního ročníku. Neustále jsem s ním o tom mluvila a doufala žedi to vyzkouší a vzpamatuje se, dnes vím jak jsem byla naivní,začal prodávat věci z bytu jedná se o veškeré zlato. Myslím že není schopen objektivně zhodnotit situaci, jeho psychika je narušená - nějak je potlačen veškerý cit, to je můj dojem. Tvrdí mi že se jedná pouze o hulení trávy a po včerejší naší domluvě je schopen s tím začít něco dělat, aspon mi to tvrdí. Nevím na koho se obrátit, byla jsem před třemi lety v Sananinu na Praze 7, kde mi bylo řečeno že to chce s ním pouze mluvit, moc důvěru k Sananimu na Praze 7 nemám, proto prosím o nějaký kontakt kde můžu spolu se synem tenhle problém řešit, myslím že je nutné nastolit nějakou odvykací léčbu. Chtěla bych poprosit o kontakt na nějakého psychiatra který se touto problematikou zabývá, pokud je někdo takový v Praze 8 Bohnicích tak by to bylo nejlepší řešení, všude kde jsem se ptala tak mi dali pouze kontakt na Sananim na Praze 7. Děkuji moc za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud má syn zkušenost s drogou (i když se jedná o marihuanu) od patnácti let, nyní je mu devatenáct a rozprodal všechno zlato, které doma našel, tak mám spíše obavy, že se "pouze" o marihuanu nejedná. Pokud by se jednalo o jednorázovou krádež menší částky peněz nebo o to, že syn prodal pár svých věcí, tak bych takové podezření neměla. Ale prodej rodinných šperků ukazuje na dost pokročilý problém - mohou to být tvrdé drogy, mohl by to být také problém s hazardní hrou... Pokud popisujete jeho změny chování ("potlačen veškerý cit", "narušená psychika"), tak mi to spíše připadá, že syn má problém se závislostí na tvrdých drogách - nedokážu posoudit typ látky, ale takovéto značné ztráty financí nebo věcí z domácnosti a velká potřeba finančních prostředků bývají spojené často se závislostí na heroinu. Chápu, že nemusíte mít důvěru v zařízení, kde jste byla - předpokládám, že se jednalo o Kontaktní centrum SANANIM. Myslím, že by bylo teď skutečně nejlepší se obrátit na odborníky. Ohledně té léčby - pokud syn nebude k léčbě motivovaný, tak to bude velmi složité. A pokud syn bude chtít nějakou léčbu podstoupit, znamená především to, že (si) přizná, s čím má problémy - opravdu si nemyslím, že se jedná o marihuanu a není v tom nic jiného. Mohu Vám dát tyto kontakty: Středisko psychoterapeutických ambulanstních služeb (SPAS) Praha (Psychiatr. a psychoter.služby, komplexní terapie lidí závislých na drogách včetně substituční léčby) Máchova 469/23, Praha 2 - Vinohrady, 120 00 telefon: 222 521 008, 731 455 511 MUDr. František Matuška - ředitel a vedoucí lékař http://www.spas-praha.com Prev-Centrum - Centrum poradenství pro mládež a rodiny Ambulantní program Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 233355459 Mgr. Petr Flaks http://www.prevcentrum.cz Ordinace AT pro prevenci a léčbu závislostí Kytlická 758, Praha 9, 190 00 telefon: 286581684 MUDr. Jiří Krombholz AT ambulance U Pazderek 1417, Praha 8, 180 00 telefon: 233557631