re: tak nejak vseobecne
wormnaith
nu neni to tak hrozny jak ste mi napsali ja nemam zadnej velkej problem s pervitinem je sice pravda ze posledni dobou je to krome konopi druha u me nejcasteji pouzivana droga ale to neni ten problem. Me nedela potize s pernikem vysadit treba na ctrnact dnu ale dela mi potize bejt strizlivej nemit v sobe nic to je ten problem je mi celkem jedno jestli sem zrovna ulitlej na peri nebo na papiru dulezity je ze sem na necem a to uz nepocitam huleni. Kazdej den vyhulim skoro prez dva gramy skunku a kdyz neni tak kourim venek misto cigar huleni me spis jenom udrzuje mezi "normalnejsima" lidma. Problem neni v pervitinu ale v drogach obecne taky se mi stalo ze sem byl treba tejden jenom na tripu nebo na houbickach. Podle me a toho co ste mi minule odepsali si myslim ze vydite problem hlavne v pervitinu ale tak to neni vim ze je asi problem vcitit se do mi situace protoze jak sem se i docet tak sem pisou lidi kteri si ulitli jenom na jednom druhu prevazne pervitin nebo hacko ale ja sem takovej prelitavej ptacek jednou tuto a pak tamto. Chci to hlavne omezit ne prestat uplne protoze me to na druhou stranu jeste porad bavi a nevim kde mam zacit skusim to jak ste mi rekli ze si dam peri jednou za ctrnact dnu ale myslim si ze to nepomuze protoze ulitnu zase na necem jinym treba vise zmineny papir. A na konec jedna takova otazecka vy co jako radite lidem co maj delat a tak, byly ste na necem nekdy zavisli? nebo ste jen skuseny praxi ze se vam sverujou lidi se svima problemama a vy na zaklade jejich vypovedi nam opravdu v nouzy skousite pomoct dik za odpoved jo a mohly byste ty odpovedi zrychlit treba do druhyho dne

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že máte potíže s kdejakým druhem drog, ale z těch, které popisujete, je nejrizikovější pervitin. Proto jsem Vám psala, že to je nejvážnější problém. Pokud hodně kouříte trávu a jako "druhá nejčastěji užívaná drogy" je u Vás pervitin, tak se mi to nejeví jako bez rizik co se týče případné závislosti na pervitinu a mnoha dalších potíží. Mám pocit, z toho, co píšete, že to vlastně ani nijak zvlášť omezit nechcete - nemá smysl se pokoušet brát pervitin "pouze" jednou za čtrnáct dní, protože to stejně nepomůže a stejně se zmastíte něčím jiným... Zkuste to. A možná zkuste omezit i hulení. I když je skutečně těžké odněkud začít, když Vás to baví a když se zatím nic zvláštního neděje. Možná by bylo tedy na místě popřemýšlet nad tím, co je vlastně ten důvod, proč byste to chtěl omezit. Ona je k tomu trochu potřeba i změna life stylu - jinak to jde omezovat nebo přestávat dost těžko. Ohledně toho, na jakém základě se pokoušíme radit lidem, co mají nějaké potíže s drogami - většina kolegů nemá vlastní zkušenost se závislostí a¨vychází ze svého vzdělání, psychoterapeutického výcviku a praxe. Někteří kolegové mají zkušenost se závislostí a následnou léčbou, a vychází tedy i z této zkušenosti - bohužel subjektivní zkušenost s drogou nestačí na to, aby se člověk stal profesionálem v tomto oboru. Je k tomu potřeba i to vzdělání a praxe s klienty. Ohledně této poradny - dotazů chodí hodně a není v našich silách odpovídání urychlit. A K Vaší skryté poznámce: Chat bohužel neprovozujeme a pro sdělování a sdílení drogových zážitků jsou asi vhodnější jiné weby než tento. A jen na okraj - výše IQ nesouvisí s tím, zda se u Vás rozvine závislost nebo se dostanete do jiných potíží. Pokud se člověk dostane se závislostí dostatečně daleko, tak mu je výše jeho IQ dosti houby platná. Nehledě na to, že když se rozvine toxická psychóza z pervitinu, tak člověk vypadá jako paranoidní dement také bez ohledu na výši svého IQ. :)