dotaz na lecbu
Vera.V
Dobry den.Rada bych se s Vami poradila o davkovani leku.Syn 21roku po DMO.Je ležicí.Ted bere 4tbl.Oxazepamu,pul tbl.Nitrazepamu.Nitrazepam se již nevyrábí a nahrazujeme ho Oxazepamem.Syn má abstinenční příznaky z nedostatku Nitrazepamu.V noci špatně spí a proto mu lékař předepsal Stilnox na spaní,pul tbl.na noc.Ještě ho nemel.Chtela bych se zeptat,když odbourame čtvrt Nitrazepamu,kolik hypnotika Stilnoxu přidat?Nitrazepam odbouráváme po 2mesících.Také bych chtela znát názor na zmenu lecby.Dekuji za každou odpověd.Vera.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tato poradna je zaměřena na problematiku nelegálních návykových látek. Oblast DMO a medikace pacientů s tímto onemocněním bohužel nespadá do problematiky, k níž jsme kompetentní. Myslím, že by bylo na místě situaci řešit především s ošetřujícím lékařem syna a zcela jistě neměnit medikaci ani její dávkování bez vědomí lékaře. Předpokládám, že máte stanovené dávkování Stilnoxu a že Vám lékař řekl, jaké množství Nitrazepamu je vhodné vysazovat a v jakém časovém rozmezí. Přes internet se nedá posoudit zdravotní stav ani vhodnost předepsané medikace, i kdybychom byli odborníky na danou oblast.