...
Dobry den,chci se zeptat...asi pred 4mesici sem si 3*pichla pervitin do zily...zavisla vsak nejsem...ale trapi me nakaza HIV...chci se proto zeptat kdybych byla nakazena jestli by se u me uz nakaza projevila???...je to presne 4mesice od te doby....delaly my test na cukrovku,odberem krve ..poznaly by HIV pri tomto testu nebo museji byt specialni???dekuju za odpoved...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nakazit jste se mohla pouze v případě, že jste injekční stříkačku s někým sdílela. Pokud jste užila sterilní stříkačku a nádobíčko potřebné pro aplikaci pouze Vy, mohlo dojít možná k nějaké infekci lokální vzhledem k možné nečistotě při aplikaci a nečistotě drogy, ale nikoli k přenosu HIV. Pak jste se mohla nakazit při nechráněném sexuálním styku. Pokud jste se dostala do některé z výše uvedených situací, jediné řešení, jak zjistit, zda jste se nakazila HIV nebo ne, je zajít na testy. Počáteční příznaky nákazy jsou velmi nespecifické a připomínají chřipku. Někdy se nevyskytují vůbec nebo jsou tak mírné, že je člověk nemusí zaznamenat. Při testech na cukrovku Vám s největší pravděpodobností test na HIV nedělali - museli by udělat speciální test. Pokud byste chtěla vědět, kam si můžete na testy bezplatně zajít, tak napište, odkud jste nebo se podívejte na níže uvedené odkazy. Případně se můžete obrátit na svého praktického lékaře. P. S. Více informací najdete na těchto stránkách pod kolonkou Drogy a nemoci nebo například na www.aids-hiv.cz.