konec?
Lidunamia
Mohu nejak pomoci člověku, který užívá pervitin už několik let, zapletá se pouze s narkomany a vařiči a sám také začíná vařit pervitin? Je možné ještě obrátit jeho psychiku aspoň trošku do normálu, aby si uvědomil, že realita a společnost jsou trošku někde jinde, než tam, kde je vidí on? Naprosto se ztrácí ve světě i sám v sobě. Ještě před čtvrt rokem jsme fetovali spolu a také spolu přestávali. Bohužel jsem čistá jen já a vidím, že jsem snad jediný "normální" člověk v jeho okolí, který ho ještě neodsoudil a chtěl by mu pomoci. Protože pokud své chování nezačne urychleně měnit, brzy skončí buď ve vězení nebo mrtvý. Každý jeho krok je sledovaný kriminálkou. Už se na to nemůžu koukat. Byl to nejlepší kamarád.. teď je z něho totální smažka, troska za kterou se člověk na ulici nemůže nestydět. Dá se ještě něco dělat? Má vůbec smysl se ještě snažit? Již jednou přestal, několik let byl čistý.. bohužel mu to nevydrželo..

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že v tuto chvíli mu pomoci nemůžete. Pokud již má zkušenost s několikaletou abstinencí, tak mu samotnému dochází, že současná situace je neudržitelná nebo to aspoň tuší. Tomu, aby se dostal do průšvihu, nemůžete zabránit - pokud se to stane, nic s tím neuděláte. Pokud se rozhodne s tím něco dělat a začne abstinovat, tak se jeho psychika dá zas pravděpodobně do normálu. V okamžiku, kdy aktuálně bere, se to nestane. To asi sama tušíte. Navíc kontakt s někým, kdo bere a navrch vaří pervitin, je pro Vás v tuto chvíli vysoce ohrožující, pokud abstinujete pár měsíců. Nejlepší kamarádi z drog jsou nejlepší kamarádi, pouze pokud jste na drogách. Jakmile začnete abstinovat, vidíte realitu - jsou to "smažky", za které by se člověk spíš styděl, jak píšete. Myslím, že by bylo lepší, kdybyste se teď zaměřila spíš na sebe než se snažila pomoc kamarádům, kteří o to nejspíš moc nestojí. Ono za tím totiž často bývá i to, že si chcete podvědomě udržet zadní vrátka k drogám - pomáhat někomu, kdo vaří pervitin znamená také to, že máte k pervitinu přístup. A na to bych si být Vámi dávala pozor. Přeji hodně štěstí a věřím, že Vy to zvládnete. Na kamarády, kteří berou, teď není čas. Opatrujte se.