Kouření marihuany
Mona
Chci se zeptat na závistlost na kouření trávy, jestli je možné že mladý člověk v touze po trávě je schopen prodávat z domova cenné věci. O prodeji věcí jsem slyšela při užívání tvrdých drog, né pouze trávy. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Prodej cenných věcí z domova a podobné aktivity vedoucí k získání peněz na drogy jsou obvyklé u závislosti. Tzv. tvrdé drogy mají vysoký potenciál vyvolat závislost a také se závislost rozvíjí poměrně rychle, a činnost zaměřená na získání financí na drogy je typickým projevem např. u závislosti na heroinu, ale i závislosti na alkoholu nebo hracích automatech. Závislost na marihuaně je poměrně vzácná záležitost, ale rozvinout se může. Takže je jistá pravděpodobnost, že takový člověk bude shánět prostředky na marihuanu a když mu nezbyde nic jiného, tak prodá cenné věci svoje i cizí... Nicméně přec jen bych při zjištění, že se něco takového děje, měla spíše podezření na užívání jiných drog než marihuany. Proč se na to vlastně ptáte?