thc/zanet
smq
Dobry den, mam dotaz - souvisi uzivani THC s chronickym zanetem varlat? Popr. vikendove uzivani jnych drog (pervitin, extaze, kokain - ale to predpokladam, ze zanety jiste podporuje, u THC si nejsem jista). Pritel kouri marihuanu denne nekolik let (10). Je treba drogy uplne vysadit? Popr. na jak dlouho a ktere zejmena. Diky!

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že jsem nikde nečetl o sovislosti chronického zánětu varlat a usu výše zmíněných drog. Zkoušel jsem hledat i databazích na internetu, ale neuspěl jsem. Spíše než souvislosti s usem těch látek mě napadá souvislost se způsobem aplikace, tedy pokud si aplikuje injekčně. Vysadit může být samozřejmě moudré, alespoň zkusmo, jestli se obtíže zlepší, či nikoliv. Muselo by to být alespoň na měsíc, jinak to nemá cenu. Taky to pro něj, může být celkem obtížné, nejen kvůli délce usu, ale i kvůli tomu zánětu. Předpokládám, že zvláště konopí se bude podílet na alnalgetickém efektu, vysazení může přinést spoustu komplikací. A léky nemusí patřit mezi lepší volby. Ty ostatní látky bych doporučil určitě vysadit.