Alkoholismus
bubak
Dobrý den. Můj otec je podnikatel. Již 8. den "chlastá". S alkoholem má problémy již několik let byl takový "situační" alkoholik třeba měsíc dovedl vydržet bez alkoholu a pak se zase opil a pil třeba týden do té doby než prostě nemohl vstát z posetele. poslední dobou se ale bastinenční mezery krátí třeba teďka byla abstinenční mezera dlouhá 14 dní. V alkoholu ani ve sřízlivém stavu se s ním nedá jednat. Je to velký egoista a svůj problém si příliš nepřipouští a pokud si ho připustí tak spíš jako by se chlubil "vidíš tenhle herec taky pije, já vím co je chlast" a pod. tím že je podnikatel a nemá pevnou pracovní dobu může si dovolit do práce nechodit Ikdyž podnik tak zcela nefunguje.. mezitím ho spravuje celá rodina. ovšem už nám došla trpělivost a o podnik se přestáváme starat aby ho alespoň něco tlačilo, pokud si to ovšem uvědomuje. Nepomohl ani odvoz na detox vždy podepsal reverz. Když u něho došlo ke zranění v opilosti a byl ošetřen odmítl nahlásit své osobní údaje a i přes doporučení na záchytnou stanici podepsal reverz a odešel po svých. vím že se nikdy léčit nepůjde ikdyž o tom pořád mluví. není nějaká možnost jak ho tam dosta násílím. Do derília se zatím nedostal. Nikoho nenapadl. Není nějaká možnost jak ho tam dostat proti jeho vůli? jak ho dostat do léčebny? vždyť podnik může řídit z léčebny... jde většinou o komunikační záležitosti o dodávky zboží by se postarala rodina není to nějak časově náročné.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel není možné někoho zavřít do léčby proti jeho vůli. Jedinou výjimkou je situace, kdy je nebezpečný sobě nebo okolí, tzn. ohrožuje na životě nebo na zdraví. Píšete ale, že to zatím nenastalo. Po pravdě řečeno nebývá nucená léčba stejně moc účinná. K léčbě je třeba alespoň minimální spolupráce a uvědomění si závažnosti situace. Myslím, že Váš postoj, že se nebudete starat o jeho podnikání je správný a mohlo by to vést i ke změně. Pokud ale sami nejste na financích z tohoto podnikání závislí. Také mě napadá, že možná je na otce moc to, že by měl hned jít do léčby. Jestli by pro něj nebylo schůdnější začít třeba ambulantní poradnou? Často také lidé, hlavně výkonnostně zaměření, vidí potřebu změny, když jim hrozí velké zdravotní problémy. Neobjevuje se u něj něco takového? Něco, co by bylo viditelné, hmatatelné pro něj jako důkaz, že jeho pití není v pořádku.Jestli není čeho se chytnout, budete asi muset, bohužel, počkat, až spadne ještě o něco níž a konečně si uvědomí svůj problém.