tak nejak vseobecne
wormnaith
je mi 17 a poprvy sem se s drogou (marihuanou) setkal ve svych 13 to bylo jeste v pohode ale kdyz mi bylo 15 tak to vsechno zacalo akce diskoteky kluby atd. Zde sem si skusil MDMA a LSD. Pak prislo vsechno ostatni houbicky makovina, ruzne pokusy durman blin muskatovy orisky muchomurky. A pak na konci 15 prisel pervitin zatim sem si jeste neslehnul (jehli se mi hnusi ale neodsuzuju to) vsechno davam nosem. K drogam mam skoro neomezeny pristup takze sem premejsel ze kdyz bych byl zavislej tak se snad tolik nestane kdyz budu mit drogu skoro porad ale posledni dobou pozoruju ze uz to neni jako driv napr bych treba nedokazal jit jen tak do hospody a tam si dat 2-3 pivka jen tak proste musim bejt pod vlivem je celkem jedno jestli zhulenej nebo na necem jinym zkratka se uz neumim bavit normalne. a to je ten problem chci se uklidnit ne ze chci prestat to ne ale omezit to protoze uz to zacina bejt fakt hukot tejden nekde mimo domov rodice uz skoro ani neznam driv jo to sem jeste potreboval prachy ale ted mam prachu jako slupek a uz se k nim nejak nehlasim tak co s tim a netrapte se tim kdyby ste mi neumeli pomoct berte to jako kazdej jinej normalni pripad diky predem ps. dalo mi to hodne rozhodovani sem napsat

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud berete pervitin, ke kterému máte neomezený přístup, tak to neznamená, že vlastně kdybyste byl závislý, že se zas tak moc nestane... Pokud máte neomezený přístup k droze, berete poměrně dlouho, a pociťujete změny v chování, změny ve vztazích a máte pocit, že to začíná "bejt fakt hukot" - jak popisujete - tak si myslím, že se závislostí už máte co dělat. Pervitin devastuje psychiku i organismus jako celek, jeho jediné riziko není v tom, že vyvolává závislost. Pokud ho budete brát dlouhodobě, budou problémy ještě větší než máte teď. Obávám se, že v tuto chvíli se Vám nepodaří to omezit. Kontrolované užívání již v takové fázi není možné. Pokud tomu nechcete věřit, můžete to to zkusit. Stanovte si limit, že si dáte jen jednou za čtrnáct dní. Pokud se Vám to nepodaří, tak to znamená, že to nemáte tak úplně pod kontrolou. A stálo by za to uvažovat o tom, zda nepřestat. Nakonec Vám totiž stejně nic jiného nezbyde... pokud nechcete na drogách přijít o život :(