kamoška
koky
Moje kamarádka bere drogy.Nejdřív normálně kouřila, potom začala hulit trávu.dostala se do jiné party a brala různé prášky na povzbuzení, taneční drogy atd.teď pravidelně bere pervitin, nejsem si úplně jistá jestli zkoušela heroin,řekla bych že ne.I mě už několikrát nabízela.Už v tom lítá a je na tom závislá.hrozně moc bych jí chtěla pomoct,ale nevím jak.Rozhodně nechce odvykat a já nevím jestli se jí dá nějak pomoct když to vlastně ona sama nechce...pomozte mi prosím

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel pomáhat někomu, kdo o to nestojí, většinou končí neúspěchem. Pokud kamarádka nepocítí, že má nějaké problémy a nebude chtít se situací něco dělat, tak s tím nehnete. Navíc - kamarádka, která Vám nabízí drogy - to ve mně vyvolává spíše opačnou představu než představu kamarádky. Myslím, že to pro Vás není zrovna nejbezpečnější přátelský vztah. Bohužel to často bývá tak, že ten, kdo se snaží pomoci, spadne do drog taky. Protože se nechá zlákat k experimentu, aby pochopil, jaké to je a jak je tomu dotyčnému, který drogy bere... Myslete spíše na sebe. Kamarádka po čase zjistí, že se dostává do potíží a bude se situaci snažit změnit, pak možná o nějaké pomoci může být řeč. V tuto chvíli je ve fázi, kdy se báječně baví a žádné potíže související s drogami, které by ji přiměly se nad svým počínáním zamyslet, nemá... takže teď nepředpokládám, že by chtěla s užíváním drog přestat. Zatím přeji hodně štěstí.