Alkohol - co s tím?
sexy-wings
Dobrý den. Jsem dcera alokoholičky. Máma byla několikrát na léčení a nedávno na detoxu. Už v tom lítá znova. Pije víno. Snažila jsem se jí v tom zamezit,přesvědčit jí o tom, že se musí jít léčit,dojít si za svým psychiatrem. Všechno marně. Za doktorem byla, pak se nechala zapsat na stacionární léčbu Na Ondřejově. Jenže pije pořád a ani nechce přestat. Dneska ráno sme jí s tátou hledali po Vršovicích a našli jí na hadry u nějakýho nonstopu. Došlo to tak daleko,že mi vyhrožovala,že když jí nepůjdu koupit víno že skočí z okna (už nekolikrát se pokusila o sebevraždu), takže jsem jí to šla koupit. Tvrdí že bude pít jen o víkendu ale já vim,že to tak nebud. Poraďte,prosím co mám dělat. Zkusila jsem snad všechno a jsem zoufalá. Je mi 17 a mám dvě 9leté sestry. Chtěla sem aby přestala,kvůli nim ale je to marné. Je jen ona a víno. Poraďte prosím co mám dělat. Děkuju Tereza

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, někdy je bohužel potřeba léčení opakovat, než konečně člověk pochopí, že se upíjí pomalu ale jistě k smrti. Samozřejmě ve stavu, který popisujete, by pro ni bylo nejlepší, kdyby šla znovu do ústavní léčby, pokud možno jinam, než kde už byla, protože se často stává, že takový člověk už má systém zažitý a prochází jím bez efektu. Vy k její léčbě určitě můžete přispět podstatně tím, že jí nebudete vyhovovat a kupovat víno apod. V případě, že vyhrožuje sebevraždou, máte právo (a dokonce bych to i doporučila) zavolat záchranku a nechat ji hospitalizovat nedobrovolně (o to spíš, jestli už se několikrát o sebevraždu pokusila). Snad by to zrovna tentokrát padlo na úrodnou půdu...