Těhotenství a Pervitin
Macek
Dobrý den, ráda by jsem se zeptala jak Pervitin ovlivnuje vyskyt vrozených vad u dětí a jestli zvysuje riziko neplodnosti u zen i muzu. Dekuji Macek

Odpověděl: Jakub Minařík
Pervitin sám o sobě tolik teratogenní není, ale to platí, pokud se jedná o čistou látku. Podomácku vyrobený obsahuje mnoho příměsí, které teratogenní být mohou. Navíc, pervitin vyvolává takové změny v organismu, že po jeho užití může snadno dojít například k předčasnému porodu, nebo potratu. Také behaviorální toxicita na plod nebyla dosud zkoumána, ale vývoj centrálního nervového systému rozhodně může negativně ovlivnit. Cose týče neplodnosti, nebo snížené plodnosti, tak ta může být dočasná po dobu užívání, po vysazení by se měl stav nermalizovat.