muškátovej oříšek
Dobrý den,moje kamarádka(14) se chce "sjet" muškátovým oříškem...chtěla bych se teda zeptat jestli je to opravdu možné,popř.jaké to má účinky a rizika.........předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Muškátový oříšek skutečně psychotropní účinky má - resp. patří mezi látky s halucinogenním účinkem nebo spíše delirogenním účinkem. Intoxikace muškátovým oříškem má spíše charakter deliria než nějakého báječného zážitku. Jako u všech halucinogenů jsou tu samozřejmě vážná rizika - halucinogenní látky mají velmi nevyzpytatelný efekt. Navíc ve vysokých dávkách může být muškátový oříšek nebezpečným jedem. Takže bych rozhodně kamarádce takovou zkušenost nedoporučovala. Více informací se můžete dozvědět v Encyklopedii rostlinných drog na www.biotox.cz. O intoxikaci muškátovým oříškem tam autor píše, že jediné pozitivní, co se dá o této intoxikaci říct, že je natolik nepříjemná, než aby si člověk vypěstoval návyk.