Alkohol
elamorka
Dobrý den, nevím, jestli mi poradíte, ale mám jeden dotaz ohledně mého partnera, se kterým už si tak trochu nevím rady. Jedná se mi o to, že mám podezření z jeho závislosti na alkoholu. Samozřejmě on se cítí být naprosto v pořádku, tvrdí, že není opilý atd. Nicméně nemám nic proti tomu, dát si skleničku nebo se při nějaké příležitosti trochu "pobavit",ale jeho pití již přerůstá v gigant. Nejdříve začal pivem 3-5denně, posléze, jelikož se vyskytly nějaké rodinné a pracovní starosti si jich denně dal i 10 a více. Pak se najednou rozhodl, že raději přejde na víno, respektive vinné střiky..poslední dobou to jsou ale už 2láhne vína(neředěné) a pokud má ještě nějaké deprese, tak i pár piv navíc..začínám mít obavy, co s ním. Nechce si nechat poradit, nabízela jsem mu již i odbornou pomoc..Ke všemu ještě bere prášky na uklidnění. Nevím, nejsem odborník, ale ...poraďte mi prosím, co mám dělat. Opravdu se snažím mu pomoci..Moc děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je těžké přesvědčit někoho, že má problém se závislostí, dokud mu jeho droga - v tomto případě alkohol - nezačně viditelně v životě vadit, nebo něco brát. Asi budete muset dát jasněji najevo svůj postoj k jeho závislosti (že jde o závislost je dost pravděpodobné, o to závažnější, že je v kombinaci s tlumivými léky). Partner by měl pravděpodobně hlavně řešit příčiny proč pije, protože podle toho, jak celou situaci popisujete, to vypadá, že alkoholem a léky "řeší" své problémy, než že by se bavil. Zkuste ho tedy přimět k tomu, aby si uvědomil, že Vás bude pomalu ztrácet, pokud bude takhle pokračovat, protože ve vztahu třech (tedy s alkoholem) se dlouhodobě žít nedá. Nabídněte mu třeba jiný program místo toho sedět doma a upíjet se, nebo s ním zkuste víc mluvit o tom, co ho trápí. Víc negativní metodou může být třeba odejít vždy, když bude opilý. Určitě to nebude pro Vás lehké, ale čím dřív začnete situaci řešit, tím lépe.