anestézie
Eva
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem týkajícím se kouření marihuany a předoperační přípravou. Kouřím marihuanu každý den - 3 týdny ( před tím pouze vyjimečně). Včera jsem zjistila že budu muset na operaci ( krátkodobá anestézie). příští týden musím jít na odběry ( příprava operace). Chci se zeptat jestli je pro mě nebezpečná anestezie v případě že jsem kouřila či kouřím marihuanu.Také se chci zeptat zda je průkaz marihuany zjistitelný při odběrech ( před operací - krevní testy, moč). Děkuji za Vaši odpověď. Eva

Odpověděl: Jakub Minařík
No, tak toxikologicky by bylo samozřejmě možné konopí prokázat, ale je nezbytné dělat kvůli tomu speciální vyšetření. To se přece jen nedělá obvykle. Co se týče užívání konopí a rizika při anestezii - může být konopí, resp. účinné látky v něm, ovlivňují srdeční akci. Bylo by moudré konopí vysadit alespoň 10 dní před operačním výkonem. Pokud to nezvládnete, doporučoval bych to sdělit anesteziologovi před operačním výkonem, může podle toho upravit medikaci. Stačí to takhle? :-) P.s. Ať vám to dobře dopadne. :-)