hmm..
alexander
Vcera som bol u toho psychiatra kam som sa nechal od obvodacky poslat. Trvalo to sice dost dlho kym som sa odhodlal ale mam to uz konecne zasebou. Najblizsie som objednany na buduci stvrtok len neviem hodinu lebo na papierik mi sestricka nic nenapisala a tak dojdem asi normalne ako vcera o 13:00. Sedel tam v dost srandovnej miestnosti lekar a vsade koberceky a pekne domacke sedenie. Mne ale do smiechu nebolo. Doktor povedal co vas trapy a ja som nevedel ako zacat. Dost mi prekazalo aj to ze tam bola sestricka aj ked v druhej miestnosti ale predsa asi mohla pocuvat lebo boly dvere otvorene. Vedel som ze pri plnej cakarni ludi asi nemam vela casu a tak som skusil co najrychlejsie povedat o rodine, zamestnani ako mi je vsetko jedno a rad by som zomrel keby som mal istotu ze by ma to nebolelo. Neviem kolko z toho zmetku informacii mohol doktor pochopit. Doktor mi povedal ze je to strach a sam strasne ticho a pomaly rozpraval o tom ako je to bezne a liecitelne a ze mi predpise znasanlivy a overeny liek. Dost ma desil a asi to nebola az taka genialna diagnostika ked vydel ako sa mu tam na stolicke trasiem od strachu. Moju snahu vymamit od neho lieky na spanie odhadol dost rychlo aj ked to nedal na sebe vydiet bol urcite na jasnom. Napokon mi predpisal serlift 50mg. Vcera som si dal 25mg a dnes mam dat tiez a od soboty vraj uz po 50mg vecer. Dost dobre neviem kedy vecer. Tesne pred spanim alebo tak hodinku dve pred spanim? Dal som to hodinku pred spanim aby som si overil ako sa budem citit ale nic. Ja viem ze to bude asi trvat az par tizdnou ale ja som si precital cely pribalovy letak a asi som to nemal robit lebo som si asi nahovoril vsetky nepriaznive ucinky a tak som sa v noci namiesto lepsieho spanku takmer nevyspal a bolela ma hlava a potil som sa aj ked si nemyslim ze by tak mala a este k tomu polovicna davka mohla mat vobec nejaky efekt. No celkovo uz mam liek a teraz tomu davam cas a sam som zvedavy. Nepovedal som doktorovy vsetko co som chcel ale povedal som aj veci co som nechcel. Bol som uplne vystresovany a neviem ako to ten doktor asi vnimal. Mal som ale dojem ze by mal vediet ze jedine strach ma drzi aby som sa nezabil ale zrejme ten liek tak nefunguje tak uvidime. Ked uz som zacal predpokladat ze je asi koniec nevedel som sa odhodlat ale myslim ze to mal vediet a povedal som mu ze vydim tu moju fiktivnu priatelku ale ze som si vobec neni isty co to je ani ci som iba nespal. To ze ju volam menom a ze som tomu rad som nehovoril lebo sa mi zdalo ze som v doktorovy postrehol ze ak si dovtedy nemyslel ze som blazon tak potom co som povedal o tej halucinacii urcite. Cely cas ale ked doktor do mojho opisu zivota raz za cas zasiahol som mal dojem ze on predpoklada ze by som mal chciet karieru a ze by som sa mal snazit a ja som mu povedal iba ze nepojdem nikdy do rizika. Bal som sa toho ze ak mu narovinu poviem ze nemam zaujem nic vylepsovat a snazit sa a ze chcem iba aby mi pomohol zvladnut fizicke bolesti pri tych roznych stavoch co mam tak by ma asi poslal dokelu ze ak nechcem pomoct tak nech vypadnem. Ja ale skutocne nemam nijake plany do buducnosti a asi aj vy predsa viete ze by som bol docela rad mrtvy ale zvysok zivota chcem jednoducho prezit bez bolesti. Aky mate nazor na ten liek serlift50mg? Neviem ale asi ho podcenujem lebo sa mi zda ze ze ak je aj 100mg tak mne pri mojich 110kg asi moc 50mg nezaberie ale skusam ako hovorim. Este sa mi zdalo ze ten doktor jednoducho hovoril iba o strachu ale nechcel mi priznat nestastie akoby som nemal preco byt nestastny a skluceny. Citim sa ale po tej navsteve u doktora slobodnejsie a uz sa vobec sam nesnazim pochopit seba, je to len zatazujuce a nemyslim ze sa niekedy uplne pochopim. Mam teraz taku kludnu mysel ako po niecom velmi tazkom ako po maturite, po vodicaku...

Odpověděl: Jakub Minařík
No, dobře že jste se odhodlal. :-) Jinak z toho, co píšete, se mi jeví, že kolega ví co dělá a že i léky vám vybral celkem dobře. Z toho, jak popisujete jeho reakce myslím, že i celkem dobře vnímá co se s vámi děje. Teď nezbývá, než vydržet. Z toho, že se vám nechce nic měnit a nevidíte perspektivu - víte, to je doprovodný příznak vašich duševních obtíží. Nedělejte si s tím starost, ono to přejde. S tím příbalovým letákem - já dosti časro doporučuju ho číst až tehdy, když se klienti začnou cítit divně. Protože jinak se cítí divně jen kvůli němu. Měl byste vědět, že nežádoucí účinky které se tam popisují se často vyskytují s velmi malo frekvencí, třeba 1:100. Nemůžete mít všechny. :-) Držím palce. :-)