Jsem závislák?
skuruthai
Zdravím,jsem závislý na kofeinu?Musím mít denně min.6-8 silných velkých hrnků kávy(a i když ze mne leje pot a srdce jede jako pikovačka),ale prostě ráno vstanu,a na nic jiného nemyslím(sucho v ústech a nepolknu ani nepromluvím,dokud si neloknu),déle jak tři hodiny prostě nevydržím,poslední kopnu do sebe na noc v posteli a hned usnu .Je mi 32,tlak mám nižší až normální....psychicky závislý jsem určitě,ale zajímala by mne fyziologicko-chemická....a jak se jí zbavit sám?Lze to?nechce se mi k psychiatrovi a povídat si o kávě:-))A rizika?Díky moc....

Odpověděl: Jakub Minařík
No, o závoslosti by se dalo přinejmenším uvažovat, nicméně, odvyknutí by nemělo být tak složité. Nejvážnějším problémem bude, že se pár dní budete cítit takový "chcíplý". Osobně bych doporučil nějakou substituci, například čaj, který, alespoň dle mých zkušeností má efekt přeci jen mírnější, ale dlouhodobější, takže není doprovázen tak nepříjemnými tělesnými projevy. Doporučuji si tedy koupit čaj (doporučuji zelený), meduňku lékařskou (na zklidnění), Magne B6 a Thiammin (pomáhají s vysazením a zkuste to). Neměl by to být až tak vážný problém a během 1-2 týdnů byste to měl zvládnout. Kdyby se nedařilo, tak napište.