přenos hiv
hymie
Dobrý den, moje známá použila při své návštěvě u mě, aniž by mi to předem sdělila zubní kartáček, teď mám obavy z možné nákazi, měla bych jít na testy?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud Vaše známá použila bez Vašeho vědomí Váš zubní kartáček, Vaše známá je HIV pozitivní nebo je pro to důvodné podezření a Vy jste si tím kartáčkem vyčistila zuby okamžitě poté, co ho použila ona, tak je jistá pravděpodobnost, že by k nákaze mohlo dojít. Jinak mi přijde velmi nepravděpodobná. Nicméně, pokud chcete mít klid a vystavila jste se třeba i nějakým dalším rizikovým situacím, při kterých mohlo k nákaze dojít, tak si samozřejmě můžete nechat udělat testy. Kontakty, kde je možné si testy nechat udělat najdete na www.hiv-aids.cz, popřípadě můžete zavolat na tyto bezplatné informační linky: Národní linka pomoci AIDS „HELP LINE AIDS“ bezplatné volání z kteréhokoliv místa ČR pondělí - pátek 13-18 hod. tel.: 800 1 44444 „Bezplatná nonstop linka pomoci AIDS ČSAP“ tel.: 800 800 980