Alkohol & Ibalgin
Zeagle
Dobry den. Kamarad byvaly motorkar po bouracce uziva nekolikrat denne Ibalgin kvuli bolestem v zadech. Dost casto na nej pije alkohol. Hrozi mu nejake vazne nebezpeci? Jak alkohol s Ibalginem vlastne ucinkuje? Je Ibalgin vhodny na dlohodobe tlumeni bolesti po urazu patere? Diky Honza

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud kamarád užívá ibalgin často, ve vysokých dávkách tak to není moc dobré. Při dlouhodobém užívání látky jako ibalgin s sebou mohou nést komplikace v podobě poškození ledvin, krvetvorby, ... Může dojít i k poškození žaludeční sliznice, vzniku vředu a dokonce i perforaci žaludku. Kombinace s alkoholem neí úplně vhodná a navíc, pokud alkohol kamarád užívá ke tlumení bolestí, tak by to naznačovalo, že potřebuje nějakou potentnější analgetickou léčbu. Bylo by proto rozumné, kdyby se obrátil na lékaře, ev. pokud to takhle již řešil a nepodařilo se a nevedlo to k uspokojivému výsledku, tak existují centra bolesti, které mohou pomoci analgetickou léčbu nasadit.