proč?
fetnicka-míša
Dobrý den,mám dotazů více,ale pokusím se to zjednodušit.Asi tak 5 let průběžně konzumuji různé drogy.Začalo to marihuanou,alkoholem,léky apod.později jsem vyskoušela pervitin.Párkrát jsem ho poté ještě měla a pak byla pauza.To jsem zas do sebe ládovala prášky a alkohol.Marihuanu už,tak moc ne,protože mě dostávala do depresí.Z těch prášku to byl např:tramal,vendal retard,morfin,neurol,rohypnol...a takhle to pokračovalo dále.Byly mezitím určité přestávky,nebot jsem nevěděla kde si sehnat a podobně.Průběžně jsem měla pervitin.Asi tak před rokem jsem si opět dala ,asi tak víkendově.Tak v červenci 2005 se konzumace pervitinu zvýšila.Někdy to bylo několik dní jindy jednou týdně apod.Pak třeba 1 za měsíc.Už si to nějak tak dobře nevybavuji.Celou tu dobu jsem konzumovala nosem a asi,tak před 3 měsíci jsem to chtěla zkusit injekčně a tak se stalo.Vždy jsem měla z jehel strach,tak mi to dělala kamarádka,ale bohužel nyní jsem svůj strach překonala a jsem schopná to zvládnout sama.Ted jsem ve stavu kdy mám na to děsnou chut a touhu a nevím co všechno je to k zbláznění.Chci to brát,protože tento svět a hlavně svůj život nesnáším a to mi snad pomůže to dřív ukončit,ale na straně druhé se toho všeho chci zbavit,ale nedokážu se smířit či vyrovnat s tím,že už nikdy v životě bych si nemohla nic vzít,jinak bych v tom lítala.To to vše mi zaplnovalo a zaplnuje už tak můj prázdný život a nevím čím bych jej pak vyplnila.A žít s tím,že se budu muset zbytek svého života kontrolovat je strašné.Nevím jestli bych zvládla odmítnout nabídku na jakoukoli drogu,myslím,že ne a tak se přece žít nedá!Co si o tom myslíte?Jak to se mnou je?děkuji za odpověd...s pozdravem Michaela...nyní to je 1-2 týdně-injekčně.Nevím co dělat.je spousty jiných lidí co si pomoc zaslouží mnohem víc a jsou na tom hůř.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Obávám se, že to co popisujete, je rozvíjející se závislost. Berete drogy poměrně dlouho, pervitin cca rok pravidelně, navíc jste přešla k rizikovějšímu způsobu aplikace, provází Vás neodolatelné chutě na drogu. Z faktu závislosti vyplývá ta hrůza z toho, že byste měla být bez drogy, to, že byste se musela po zbytek života kontrolovat, kdybyste chtěla abstinovat, to, že byste nezvládla drogu odmítnout. Pervitin vyvolává poměrně silnou psychickou závislost a toto všechno jsou její průvodní jevy. Jste ve fázi, kdy pociťujete, že byste toho ráda nechala, ale nedokážete si to představit a zároveň byste chtěla brát pervitin dál.Teď nebo později se budete muset rozhodnout. Pokud budete pokračovat tímhle stylem, tak bude přicházet víc a víc problémů a vystoupit z toho všeho bude čím dál složitější. Přestat jde a znám mnoho lidí, kterým se to podařilo i po několika letech užívání. Nicméně to vyžaduje jisté úsilí a motivaci. Nejprve si musíte trochu víc ujasnit, co byste vlastně chtěla. Co Vám pervitin dává a co bere, jaké to má výhody a nevýhody a zda máte Vy sama pro sebe důvod přestat. Pokud byste chtěla v rozhovoru pokračovat, napište. Zatím přeji hodně štěstí.