Hmmm... opät
alexander
Idem skusit podla vasej rady. Svojej obvodovej lekarke mam povedat nieco o svojom probleme alebo ju len poziadat aby ma poslala dalej? A kam dalej vlastne. Je pre mna vhodnejsi psycholog alebo psychiater alebo je to jedno? Musim danemu cloveku povedat uplne vsetko? Mam obavu ze tak studovany clovek ma precita a dozvie sa aj viac ako je mi prijemne odhalit osobne. Stale sa asi paranoicky ale predsa obavam ze bude proti mojej voly nasilne pozmenena moja osobnost hypnozou alebo sugesciou. Moze sa nieco take pouzit bez mojho suhlasu? A stava sa to vobec? Musim sa zucastnovat skupinovej terapie ked nechcem? Hmm.. Co mam ocakavat a ako mam vlastne zacat.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, praktická lékařka by vás měla poslat za psychiatrem. Nejspíše. Ten by si s vámi měl o problému promluvit, doporučoval bych mu říci vše. Násilně hypnozou ani sugescí vám nikdo měnit osobnost nebuede. Jednak to nejde a kdyby to šlo, tak by to bylo tolik práce s tak nejistým efektem, že by se na to každý vykašlal. Procedury se běžně dějí jen s vaším souhlasem. Mohou na vás sice tlačit, abyste to alespoň zkusil (doporučuju to vyzkoušet), nutit vás ale nemohou. Jedinná vyjímka existuje, když jste nebezpečný šílenec. Pak vás převezou do léčebny klidně i násilím, protože existuje riziko, že někoho zabijete nebo zmrzačíte v záchvatu choroby. Na nebezpečného šílence ale fakt nevypadáte. A jinak . většina psychiatrických léčeben funguje jako PL Bohnice, o kterých jste psal minule. :-)