Pervitin
Dobry den-brzké ráno,chtěl bych prosím poradit jaký řešení by bylo nejlepší. Začalo to asi v říjnu kdy bratr nastoupil do nové práce jako ochranka,tam sem za ním začal chodit.Časem jsem se tam se všema seznámil(barmanky) to mě ještě ani nenapadlo že bych se k tomu(pervitin) mohl dostat i když sem doře věděl že někteří známí v tom frčí už dlouho. Časem sem se dal dohromady s barmankou která ma už dlouho přítele mimo jiné a jednoho večera brácha prohodil takovej hec že by něco dal...Něak sem se nad tím nepozastavoval a řekl sem proč ne? To byla každopádně ta první chyba! Tak se sehnalo a bylo. Samozřejmě první efekt byl tak jak sem očekával,bylo to v pohodě,dobrá atmosféra jen ''mi'' v celím podniku a celou noc byla dobrá nálada. Potom z nich vylezlo že si dopřávají už něakej ten týden,ale beru svět takovej jakej je tak sem se nad tím nepozastavoval. Chodil sem jen na jeji šichty(noční) a jen tehdy sme si davali akorát že já druhej den musel do práce a to znamenalo dokrmovat abych to dal v pohodě a dokázal komunikovat se zakaznikama! Né jednou se zadařilo takhle tři dny pak jsem se vyspal v noci a zase v pohodě. Časem sem začal jezdit mezi lidi se bavit do města atd.ale pak sem stejně jel za ní a bráchou a tam byl zas do rana a do práce.Prostě kolotoč!! Hlavně sem moc nesledoval ostatní věci jako placení auta,učtu atd. ale vždycky sem to vychytal něak zahadně a ta záhada byla že sem si pujčil. V zimě se v práci moc neprodávalo takže peníze o ničem a tak to narostlo až je mě z toho špatně-TEĎ... Snažím se být asi co nejvíc času s tou slečnou se kteru sme se do toho zamotali(teď nemyslím peník).Takže to všechno stále trvá,ale chci z toho celího pryč a mít zpět ty cíle a smysl života který jsem měl. Hlavně se dostat z těch finančních problémů a nestresovat se, to mě taky zrovna nepomáhá se z toho dostat.Akorát jí nechci ztratit,strašně mě vyhovuje a je fajn,ale zase si uvědomuju že pokud to nepujde jinak tak to skončí,budoucnost je důležitější! Mohl bych psát až do rána,ale už by to asi bylo moc dlouhý a nudný. Chtěl bych aby sme se na to vykašlali všichni,brácha začal ujíždět ma matech projel už asi půl sta a to čekají druhý dítě s manželkou. Vždycky se starám víc o ostatní jak o sebe a nikdy se mě to nevrátilo, ale co, sem takovej a za tuto vlastnost se nestydím a měnit se nebudu! Už ted mě pomohlo že jsem něco málo napsal a někdo na druhým konci si to přečte a třeba poradí něaký možnosti.Zatím děkuji a dobrou

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si úplně jistá s čím chcete poradit - zda s tím, jak se dostat z pervitinu nebo Vám jde pouze o to, jak se dostat z finačních potíží... Z finančních potíží se dostanete jedině tak, že si přestanete půjčovat peníze a nebudete utrácet za drogy. Což se dá dost těžko vyřešit bez toho, abyste přestal brát. Když člověk bere drogy, tak se obyčejně o takové ty obyčejné a praktické věci nestará. A taky se moc nestará o to, jaké problémy mu způsobuje braní drogy, dokud se mu ty problémy nesesypou na hlavu... Ve Vašem případě a zřejmě i v případě Vašeho bratra jsou to dluhy. Navíc máte vztah se slečnou, která, jak jsem pochopila, perník bere taky. Pokud bude slečna brát a Vy s ní budete trávit čas, tak se z perníku nedostanete. Ani když byste se rozhodli začít abstinovat oba dva, tak naděje, že se Vám to společně podaří, není moc velká. Taky si zkuste uvědomit, co vlastně Vás k ní přitahuje... - jestli to není víc o pervitinu než o tom vztahu. Jestli byste si měli co říct, kdybyste oba nebrali perník, a kolik času spolu trávíte střízliví a pokud nějaký takový čas vůbec je, jestli je to taky tak v pohodě. Takže - to, že máte finanční problémy, je důsledek užívání pervitinu. Pokud se nechcete stresovat, jak píšete, tak Vám nezbývá jiná varianta než přestat brát. Jinak to bude s dluhy jen horší a čím dál hůř se taky budete dostávat z pervitinu. Napište, jak na tom jste a pokud byste začal uvažovat o tom, že s pervitinem skončíte, mohli bychom se dál bavit o tom, jak na to. Zatím přeji hodně štěstí.