pro B. O.
Lajla
Dobrý den. Myslela jsem tu první variantu-výjezd a příznaky jako vyčerpanost, deprese, výčitky, pocit samoty, přecitlivělost..většinou je to všechno tak intenzivní, že už nemůžu a zas do toho vlítnu.Radši se cítim ,,v pohodě,, (jistě uvozovky chápete), než být nevyužitelná k čemukoliv..Jsem z Prahy. Je mi 19, s pervitinem jsem v kontaktu 2, možná 3 roky. Injekčně ne- šňupáním. Zprvu jen příležitostně..jednou za čas....no a teď jsem se vypracovala na téměř každodenní užívání. Mám z toho strach, nikdy dřív bych si nemyslela, že se dostanu až sem..ale stalo se, původně jen ze zvědavosti..víte, je těžké se sám rozhoupat..říci to ve škole nepřipadá v úvahu, mámě ..hodně se hádáme kvůli hloupostem.Táta by mě rovnou zabil. Taky jsem celkem uzavřená, nemám v povaze se lidem svěřovat se svými problémy jednak proto,že je mi nepříjemné dávat najevo své pocity a proto že je tím nechci obtěžovat a nechci aby na mě změnili názor (nechci si teď fandit)..- mám hodně přátel které mám ráda,z jejich chováví lze usoudit to samé ke mě. nechci u nich klesnout a to by se jistě stalo..Není v podstatě nikdo, komu bych se já mohla vyzpovídat..i třeba s kravinou.Zároveň to je pro mě velmi těžké, protože tenhle pocit neznám..i když někomu fakt věřím,považuju ho za člověka pro mě důležitého, nejsem schopná se svěřit.Cítím jak mě to všechno vnitřně ubíjí..Asi bych potřebovala psychologa. ...zní to hloupě že..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo docela na místě s tím začít něco dělat. Pokud jste rozhodnutá přestat, tak se Vám to podaří. I když možná budete potřebovat pomoct. Není to jednoduché, ale jde to. Vzhledem k tomu, že budete potřebovat podporu, tak si úplně nedokážu představit, že by se Vám podařilo se z drog dostat, aniž by o Vašem problému někdo věděl. Tajně brát drogy lze. Ale nevím, jestli se Vám podaří tajně abstinovat. Budete na to strašně sama a to Vás myslím spolehlivě vrátí zpátky. Podle toho, co popisujete, mám pocit, že ten problém bude ve Vaší komunikaci s lidmi, ve Vaše sebevědomí a v tom, že máte pocit, že Vás nikdo nebude mít rád i s chybami a že když se někomu svěříte, že ho obtěžujete... Kamarádi se navzájem obvykle svěřují a mohou si pomoci. S rodiči člověk občas nemívá nejlepší vztahy, ale velmi často ho pak podrží, když to skutečně potřebuje. Každému se v životě přihodí věci, za které se stydí a kterými se nerad prezentuje, každý dělá chyby. Nejste sama. :) Pokud budete chtít, můžu Vám dát kontakt na kolegy, kam byste se mohla obrátit. Mohla byste získat podporu, kterou potřebujete a rozhodovat se, jak s tím vším naložit dál. Zatím držím palce.