marihuana pri rizeni motorovych vozidel
blazen
zajimalo by me jestli se bere marihuana jako navykova latka pri ktere je zakazane ridit motorova vozidla?Muj kamarad totiz denne kouri travu a jezdi taky kazdy den autem. Dekuji za odpoved s pozdravem Lukas

Odpověděl: Bára Orlíková
Konopné drogy včetně marihuany jsou zcela samozřejmě považované za látku, pod jejíž vlivem se nesmí řídit. V současnosti začali dokonce policisté používat při kontrolách řidičů orientační testy ze slin na THC, které prokáží, zda člověk řídí pod vlivem konopných drog. Pokud test vyjde pozitivní, je potřeba ho nechat ověřit laboratorně, nicméně spolehlivost orientačních testů ze slin bývá kolem 97 %. Nutno také říct, že marihuana ovlivňuje schopnost řídit i poté, co pomine akutní intoxikace a má vliv na schopnost soustředění a pozornost až 24 hodin po užití. Po tuto dobu také zachytí THC (účinnou látku marihuany) testy ze slin využívané policií. Takže pokud kamarád denně kouří trávu a denně řídí, tak bude muset opustit jedno nebo druhé, pokud nechce dřív či později přijít do průšvihu.