Raj na zemi...
alexander
Neviem presne v ktorom z poslednych prispevkou som sa docital o liecebnom ustave bohnice. Cital som detailne a vela kategorii a zda sa mi ze dany pacienti maju tu najlepsiu starostlivost o akej som zatial cital ci pocul. Take ludske, nefasisticke ako na sk. Ale moja paranoia mi tiez hovory ze to moze byt len pekna internetova prezentacia. Nic o inzulinovej alebo elektrickej terapii, prepchavani pacientov liecebnymi drogami a nemyslim ze ich liecia len peknym slovom. Ale aj tak ma to uputalo a zaujalo. Tiez som nenasiel vysledky teda uspesnost liecby ustavu ani dlzku pobytov pre rozne poruchy. Tuzim po niecom takom, oddychnut si a pochopit sa. Ani sa necudujem ze tam niesu momentalne nijake volne miesta. Je tolko blaznov alebo skor chytrych ludi? Ta liecba bude urcite pekelne draha predpokladam. To asi poistovne nehradia a ked je clovek chudak moze byt blaznom aj na ulici. Na slovensku pri svojich nocnych potulkach po ba som casto vydel ludi co urcite niesu psychicky zdravy ale nieje nikto kto by sa postaral a stat sa stara len o tych co platia a platia vela. Existuje liecebna hoc aj jednoducha ale v pokojnom prostredi a seriozna, musi nieco take existovat. Existuje nieco podobne aj na slovensku neviete? Moze tam cloveka poslat bezna psychiatricka? A este jednu poslednu otazku. Moja psychologicka ma chcela mat na skupinovej terapii ale ja som nechcel. Mam trochu , trochu dost strach z ludi a o citovych a dusevnych pochodoch mam dost problem osobne hovorit uz co i len pri psychologicke nieto este pri nejakej skupine ludi co nepoznam. Mate z niecim takymto nejake skusenosti? Preco by mala byt skupinova terapia lepsia? Mam pocit akoby sa tym len snazilo usetrit a da sa hromada blaznov dokopy. Ja uz neviem sa co som este chcel ale skuste mi odpovedat aspon co viete. Dopredu dakujem alex†.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, myslím, že tak jak vypadá léčebna v Bohnicích, tak tak nějak bude podobně vypadat většina léčeben na Slovensku. Myslím, že se nemusíte tak moc léčeben bát. Není to tam tak strašné a i metody, které se provádějí tak vzhledem k tomu, že Slovensko je zemí EU musejí mít alespoň nějaký standard. Inzulínová terapie je povážována za zastaralou (i na slovensku), elektrošoky sice znějí strašně, ale kdybych opravdu zešílel, tak bych si je možná vybral před medikací - mají přece jen lepší výsledky a oproti některým farmakům jsou prakticky bez komplikací. Pověst ale mají strašnou. O tom žádná. Ale na to, aby vám je někdo jen nabídl jste myslím příliš normální. Nedělejte si starost.