Tabak
Paja
Má-li naše společnost skutečně seriozní zájem na snížení počtu kuřáků, potom ovšem nechápu, proč tzv."léky" na podporu odvykání kouření, jako jsou žvýkačky, naplasti, tablety, jsou v přepočtu dražší, než cigarety samotné. Je to dost demotivující. Spíš mi ale připadá, že opravdový zájem tu není. Vždyť z každé krabičky jde koruna na zdravotnictví, státu tato situace vyhovuje, nebude muset vyplácet tolik důchodů a boj proti kouření, tak nějak vykazuje, že? Několikrát jsem se v praxi setkala, když doktor nevěděl kudy kam, že to svedl na to, že to mám z kouření. Známá má " z kouření " dokonce krátkozrakost:-) Zdražování cigaret k menší spotřebě rozhodně nevede, kuřák, stejně jako feťák je závislý a to oni moc dobře vědí. Nejdřív na to (obrazně řečeno) lidi naučí a pak je perzekuují, nemyslím to na 100% samozřejmě, vždyť každý si může zvolit, jestli začne, nebo ne. Ale v 60 - 70 -80 letech to byla děsná moda a o škodlivosti se toho moc nenapsalo. Asi se ptáte, proč píšu. No, možná bych chtěla znát váš pokud možno lidský názor.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já jsem taky dodnes nepochopil, proč je alkohol jako tvrdá droga legální a mnohé jiné látky, mnohem méně nebezpečné, legální nejsou. Nemá to logiku. Stejně tak nemá logiku, že alkohol je v restauracích mnohem lacinější, než nealkoholické nápoje. Taky nemá logiku, proč nejsou relativně volně přístupné návykové látky pro ty, kteří jsou závislí a abstinovat nechtějí. Bylo by to mnohem lacinější. Protože například narkoman v plně státem hrazeném substitučním programu vyjde mnohonásobně laciněji, než když pobíhá volně po ulici a kupuje si heroin na černém trhu. Spousta věcí zkrátka logiku fakt nemá. :-) Ale na druhé straně, o těchhle věcech rozhodují ti, které jsme si ze svého středu vybrali. No, náš výběr taky moc logiku nemá. :-)