Závislost nebo experimenty
Mamma
Moje dcera brala asi půl roku pervitin, k tomu si přidala marihuanu a jak se mi přiznala, vy- zkoušela také houbičky, heroin,toluen.A samo- zřejmě alkohol.Ma za sebou dva detoxy a nyní nastupuje do léčebny. Bude jí 17.Momentálně je vše v pořádku, nicméně mám obavy, že by se situace mohla opakovat.Dá se z vašich zkušeností v Sananimu posoudit, zda se v jejím případě jedná o experimentování nebo už hlubší závislost? Informace, které jsem získala v nejrůznějších odborných i zahraničních publikacích a "feťácké" literatuře, nejsou zrovna optimistické.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, hodně závisí na motivaci. Bude-li dcera chtít, zvládne to, nebude-li chtít, těžko jí někdo pomůže. Jinak ohledně té závislosti - osobně bych měl spíše tendenci označit někoho s 1/2 roku trvající karierou usu pervitinu spíše za nezávislého. Rozvoj závislosti přece jen trochu trvá a 6 měsíců je opravdu dolní hranice. Vychází z předpokladu, že to ostatní byli spíše jednorázové experimenty, vyjma teho konopí. Prognosu bych tedy, pokud dcera je psychicky zdravá a najde motivaci ke změně, považoval za příznivou.