punk
dobry den, chci se zeptat od kdy me muze policie jako ridice kontrolovat na THC? Muzou me kontrolovat policajti nebo musi byt pritomen lekar?. Sem skoro kazdodenni izivatel marihuany. Jak dlouho po uziti bude test pozitivni a za jak dlouho budou pozitivni krevni testy? Sou to testy na aktualni stav? dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Policie Vás může pomocí testu ze slin kontrolovat již teď. U testování ze slin přímo na místě lékař být nemusí. Výsledky se ovšem v případě pozitivity budou laboratorně ověřovat. Test ze slin má prokázat aktuální intoxikaci (lépe řečeno test je pozitivní po cca po tu dobu, kdy účinky THC ovlivňují Vaši schopnost řídit). Test ze slin prokáže THC do 24 h po užití. Z krve se dá THC detekovat cca 2 dny. Nejdelší dobu se dá prokázat testem ze vzorku moči, kdy test může být při denním užívání konopných drog být pozitivní až několik týdnů. Pro potřeby kontroly řidičů se ovšem testy z moči nedělají (neprokazují aktuální intoxikaci, ale pouze to, že si člověk v posledních dvou třech týdnech někdy zakouřil trávu). Takže si při řízení dávejte pozor. Užití konopných drog ovlivňuje schopnosti potřebné pro řízení vozu až 24 hodin po užití a můžete si způsobit i závažnější potíže než to, že Vás chytnou policajti.