Špatné stavy
Anonym
Dobrý den, je mi 16 let a marihuanu jsem ochutnal asi jako každý druhý v mém věku.Naštěstí jen takové experimenty.Možná mám i štěstí protože když sem ochutnal tak pokaždé sem měl akorát úzkostné stavy,motání hlavy atd. a né tzv. ,,vysmátost´´ jako jsem čekal...Čím to mohlo být? Děkuji předem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Intoxikaci drogami prožívá každý individuálně. Konkrétně u konopných drog se stav po užití pohybuje na škále od úzkostných a nepříjemných stavů přes aktivizaci a intenzivní smyslové a tělesné prožívání až po útlum. Záleží to na mnoha faktorech, jednak na Vašich psychických a fyzických dispozicích a Vašem aktuálním psychickém stavu před intoxikací a jednak na situaci, ve které intoxikace proběhla. Pokud jste byl v cizím prostředí, s lidmi, které moc neznáte a měl jste před sebou ještě nějaké povinnosti nebo Vás čekal doma kontakt s rodiči, tak není moc divu, že jste si to nijak neužil. Tím nechci říct, že byste to měl zkoušet znovu. Protože obvykle je to tak, že pokud zažíváte na marihuaně nepříjemné psychické stavy, tak má spíš tendenci se to opakovat a mohlo by to dopadnout tak, že Vás budou tyhle stavy provázet i po odeznění intoxikace, protože třeba máte dispozice k úzkostnějšímu prožívání a mohlo by to odbrzdit nějaké psychické problémy. Takže - to, co popisujete, že se Vám stalo, je dané individuálními a dalšími faktory a není to nic výjimečného. Nedělejte si s tím hlavu a radši už trávu nekuřte. :)