Toulen
solill
Dobrý den chtěl bych poprosit o radu.Zjistily jsme,že můj mladší bratr(14.let)má problém z toulenem.Několikrát jsme ho přistihly,jak toulen užíval resp. stav po užívání.Vzhledem k mladému věku se ho rodiče snaží odradit avšak je to marné.Nepřišel k tomu sám,ale stahuje ho k sobě starší chlapec.Nemyslíme si však,že je vyloženě závyslí,ale nevíme jak a čím ho natolik odradit,aby se zalekl a už to nezkoušel.prosíme o radu jak to řešit.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o bratra obavy. Toluen je bohužel jedna z nejnebezpečnějších drog a pro tak mladého člověka může mít její užívání dost závažné následky. Myslím, že nejlepším řešením by v tuto chvíli bylo, kdyby se o situaci zašli poradit Vaši rodiče (nejlépe spolu s bratrem a případně i s Vámi), protože na odrazování a vyhrožování bratr zjevně nereaguje a bylo by docela vhodné se v rámci celé rodiny domluvit na nějakém vhodnějším postupu a řešení situace. Jde o to především zjistit, proč toluen bere, co má za problém a pak ho zkusit nějak řešit, nikoli se ho snažit odradit od užívání drog - v tuto chvíli má bratr pocit, že je vše v pořádku, že žádný problém nemá a že tomu nikdo nemůže rozumět - a prostě Vás nebude poslouchat. Zkuste mi napsat, odkud jste a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohli obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.