dochazimi,ze asi potrebuji pomoct
marcus69
Muzete me prosim poradit jak prestat brat pervitin?chtel bych vam priblizit jak jsem se do toho dosta:pred 3 lety jsem zacal rozjizdet svoji firmu,hodne jsem pracoval 16hodin dene ale ja potreboval byt vykonejsi az mi "kamarad"nabidnul pernik.Vydelavam hodne penez a o to je pro me droga dostupnejsi.Ted uz jsi to davam jen s oduvodnenim ze musim jit do banky,musim rozdat vyplaty atd. ,Nejdriv jsem ho bral jen prilezitostne ale ted je to 4 az 5 krat do tydne(pouze snupu).Zkousel jsem prestat vydrzel jsem mesic,pak mi zavolal dealer, a za se jsem tam byl a to se opakuje poslednich 6 mesicu,uz nejsem tak aktivni v praci,firmu mi uz skoro ridi zamestnanci.Ze zacatku me bavil na tom sex,ted s pritelkyni spim tak 1 za mesic a to me musi premlouvat,cims mi vznikla krize i doma.Mam strach ze o vse na cem mi zalezelo ztratim. Okoli to o me nevi,stydim se za to a i sam za sebe.Muzete mi prosim pomoc,.Dekuji Tomas

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vypadá to, že nejste zrovna v jednoduché situaci. Je to už trochu neudržitelné. Myslím, že v tuhle chvíli by bylo docela na místě se obrátit na nějakou odbornou pomoc. Pokoušel jste se přestat sám, ale nějak se to nevydařilo (to se ovšem povede málokomu - po třech letech na pervitinu je ta pravděpodobnost, že se z toho dostanete svépomocí poměrně malá). Není nezbytné jít zrovna do nějaké léčebny, existují i ambulantní programy, kde můžete situaci zkonzultovat a domluvit se na nejvhodnějším postupu. Pokud budete někam docházet ambulantně, tak by to nemělo ohrozit fungování Vaší firmy a také o tom Vaši zaměstnanci ani blízcí nemusí vědět. I když je fakt, že v okamžiku, kdy se rozhodnete abstinovat, je lepší, když o Vašem problému Vaši nejbližší ví, aby Vám mohli poskytnout podporu. Takže by bylo asi rozumné se svěřit přítelkyni. Jde také o to, že pokud chcete přestat brát, tak budete muset dost změnit life style - vymazat čísla na dealery, vyhýbat se lidem, kteří berou a místům, kde se bere, stanovit si nějaký pevnější denní režim. Abstinovat tajně je v takovém případě dost složité. Takže - nejste v situaci, kdy by bylo všechno ztraceno. Navíc jste udělal první krok - a to je to, že jste napsal sem. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohl obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.