alkohol
mmm
Dobrý den, prosím o radu. Můj manžel před 15lety prodělal protialkoholní léčbu úspěšně, v té době žil sám po smrti manželky a s alkoholem měl značné problémy. Nevím, zda abstinoval zcela, vím jen že příležitostně si dal pivo, ale jen vyjímečně . Až loni došlo k problému.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že jste relaps Vašeho manžela zvládli spolu naprosto perfektně. Udělala jste přesně to, co bylo potřeba - odstranit alkohol z domu, vyvarovat se ho i v minimálním množství, držet spolu. Když má člověk jednou problémy s alkoholem, bývá to už bohužel na celý život a to si myslím manžel teď uvědomil. Otázka je, proč ještě po 15 letech je pro něj doba ovdovění takovým impulzem ke smutku a pití. Možná by bylo dobré o tom mluvit, když ne s Vámi tak třeba s nějakým odborníkem (jistě má někoho, u koho se léčil a komu důvěřuje). Mohla by se tak odstranit i příčina případného dalšího relapsu.