PROC?
riddler
dobry den je mi jasne ze vpodstate jakakoli manipulace s marihuanou (krome koureni v soukromi) je podle zakonu CR (lol) minimalne prestupek, ale vetsinou spise trestny cin a to i podavani si speka s kamosema (distribuce)???????!!!!!!!!!! Pricemz alkohol je legalni. Vypestovat jednu kytku a pak ji hulit = nervy z trestniho oznameni a opletacek. Wozirat se chlastem az do demence - legal (a nasledne treba ohrozovat okoli) kourit a zajistit si smrt legal.reklamy na chlast a cigara vsude. Obe veci jsou tolerovane i kdyz jsou nebezpecnejsi (podle mne) nez marihuana. K alk. i cigaretam je pristup nicis si vlastni telo a mozek tak si ho nic ses dospelej, ale marihuana je zlo. Kecy hrozny pripomina mi to tady fakt naky mongolsko. Ehm to byl muj maly dusevni prujem :o) ted otazky: 1) Proc je posuzovana marihuana jako nelegalni latka, kdyz jine nebezpecnejsi jsou legalni? Je to pozustatek vlady bolsevika spojeny s ceskou malosti? (situace, kdy se nelibite vasi zlukle sousedce a ona ma nehoraznou zbran proti vam jen kvuli tomu ze misto alkoholu uzivate marihuanu mi pripomina knihu 1984 :o) 2) Probihaji nejake procesy v ramci zlepseni pravni situace okolo marihuany? nemyslim rozdeleni drog na tvrde a mekke (coz je logicke a nevim proc si s tim pani zakonodarci tak mastej prsa) doufam ze muj dotaz neni tak zmatenej jak mi ted pripada :o) dekuji za vasi odpoved a moc si vazim prace, kterou delate Riddler PS: Nejvetsi vysmech posilam lidem, ktery udavaji a odsuzuji lidi, kteri potrebuji marihuanu kvuli zdravotnim problemum (problemy se zrakem, zakaly, artritida, deprese, mozna i alzheimrova choroba nevim nejsem odbornik, ale rekl bych ze je toho dost)atd. Kdyz uz chudaci najdou neco co jim pomaha tak jim to stat veme a este jim napari trest, protoze to je DROGA!!!! (mimochodem narozdil od alkoholu bez fyzicke zavislosti ze :o) uff

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. ad 1) Vzhledem k tomu, že konopné drogy jsou posuzování jako nelegální v mnoha zemích včetně České republiky a to i v zemích, které neměly a nemají s komunictickou ani jinou diktaturou ve své historii zkušenost (např. USA, kde je mimo jiné situace týkající se konopných drog dle mého názoru minimálně na stejné, ne li horší úrovni než v ČR), soudím, že to nesouvisí pouze se stavem české společnosti, ale s mezinárodními trendy a úmluvami, které ČR dodržuje. Více informací o vývoji právního přístupu k problematice drog najdete na stránkách Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti na www.drogy-info.cz v rubrice Drogy a zákony, popřípadě na stránkách Encyklopedie rostlinných drog, taktéž v kolonce Drogy a zákony na http://www.biotox.cz/drogy/. ad 2) Ano, procesy, jak zlepšit situaci probíhají. Bohužel paralelně probíhají procesy, které se snaží zvrátit situaci ve prospěch represe, takže je to velmi složité. Nicméně se postupně daří. Jinak Vás například mohu ujistit, že na Slovensku je situace ohledně drogové politiky výrazně, ale velmi výrazně horší, a to jak v přístupu ke konopným drogám (slovenský trestní řád má vyšší sazby za drogové trestné činy včetně těch, které souvisí s konopím) a jednak v systému pomoci a léčby lidem, kteří se dostali do potíží v souvislosti s drogami. Zatímco v České republice díky mnoha lidem, kteří prosazovali a prosazují racionální protidrogovou politiku, funguje rozsáhlá síť nízkopraových a léčebných zařízení, v ostatních státech bývalého východního bloku včetně Slovenska si o něčem podobném mohou nechat jen zdát... Názory na smysluplnost zákonných norem mohou být různé, jeden z nich je ten Váš. Objektivně existují látky, které mají vyšší rizika, a nakládání s nimi je upraveno mírněji nebo není upraveno zákonem vůbec. Konopné drogy mají samozřejmě také svá rizika, ve srovnání s alkoholem a tabákem lze ovšem říct, že alkohol a tabák může organismus poškodit závažněji.