DXM
blabol
dobrý den, zajímaly by mně rizika užívání DXM, taky bych rád věděl jak dlouho to působí, kdy to začne účinkovat a jaká je relativně bezpečná dávka

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel se mi nepodařilo najít jiný zdroj informací než v angličtině - máte přece jen poněkud exotický dotaz. Velmi podrobné informace a odpovědi na všechny Vaše otázky najdete zde http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_faq.shtml. Ohledně účinné dávky - malé dávky jsou od 1.5-2.5 mg/kg váhy uživatele, za vysoké dávky se považuje 7 - 15 mg/kg. Vzhledem k tomu, že DXM má halucinogenní a dosti nevyzpytatelný efekt, těžko považovat nějakou dávku za bezpečnou. Intoxikace se rozvíjí cca po 20 minutách a trvá cca 4 - 6 hodin. Rizika užívání jsou podobná jako u jiných halucinogenů. Jednak hrozí závažné psychické potíže (panické ataky, psychotické stavy pokračující i po odeznění intoxikace, depresivní stavy) a jednak fyzické poškození (poškození mozku, poškození jater). Kombinace s léky typu IMAO (určitý typ antidepresiv) a antihistaminiky (léky na alergii) může být smrtelná. Myslím, že rizika převažují nad výhodami.