Fyzicka zavislost na heroinu
Ilia
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to se vznikem fyzické závislosti na heroinu. Věřila jsem informacím, které se poslední dobou dají najít ve všech možných zdrojích, že to trvá řádově mnoho měsíců. Bohužel realita se ukázala dost jiná - užívala jsem dva měsíce, napřed s nějakými rozumnými pauzami, pak asi 3 týdny skoro nepřetržitě, no a teď jsem 48hodin střízlivá a bylo to teda docela peklíčko ;) První příznaky nepříjemných pocitů při vysazení se mi objevily už tak před 14 dny. Hlavně že mi to lidi říkali ;) Tak se chci zeptat, jak je to doopravdy, a odkud se ta zavádějící informace vzala....zjevně byla myšlena jinak a není dobré chápat ji stylem "mám ještě dost času začít si dávat pozor". ;) Předem díky. Moc ráda vás čtu, líbí se mi váš přístup a náramně fandím do další práce. Přeju hezký den Ilia

Odpověděl: Bára Orlíková
Rozvoj fyzické závislosti na heroinu je postupný - od počátku užívání heroinu se prostě pomalu, ale jistě rozvíjí. Není žádná hranice, kdy se dá říct, že jste ještě v pohodě a od následující okamžiku už ne. Takže rozhodně není dobré chápat informace ohledně závislosti stylem "mám ještě dost času si začít dávat pozor". Protože to, zda jste už závislá, neodhadnete nikdy předem, ale zjistíte to až ve chvíli, kdy závislá jste - a to už je pozdě si dávat pozor. Po dvou měsících užívání pravděpodobně pociťujete "chřipkové" příznaky včetně nespecifické, jako by únavové, bolesti kloubů a svalů, je Vám dost mizerně, potíte se, slzíte a teče Vám z nosu. To se fyzická závislost teprve rozvíjí a je to předzvěst mnohem závažnějších odvykacích příznaků. Pokud budete tímto tempem pokračovat dál, tak bude to odvykání mnohem horší. Ta informace o tom, že rozvoj fyzické závislost trvá několik měsíců, je pravdivý. Záleží na mnoha faktorech včetně individuálních, za jak dlouho člověk abstineční příznaky začně pociťovat. U Vás to trvalo také nějakou dobu - dva měsíce. Doporučovala bych Vám uvažovat o abtsinenci, pokud se nechcete dostat do průseru. Kdyžtak ještě napište.