§ 187
puzzle
Dobry den v jednom dotazu sem se docetl : Pokud Vás ale policie přistihne v okamžiku, kdy kouříte jointa spolu s někým dalším a toho jointa mu předáváte, tak Vás může stíhat z trestného činu distribuce omamných a psychotropních látek podle § 187. tak asi pravi zakon, ale jak moc se to pouziva vpraxi??? Hrozi opravdu problemy (distribuce omamnych latek) s tim kdyz podam joint kolegovi? mam porad pocit, ze se to resi nak lidsky situaci popsanou vyse si uprimne nedovedu predstavit.. thx

Odpověděl: Bára Orlíková
V rámci praxe Právní poradny A. N. O. jsem se s tímto případem jednou setkala. Takže předpokládám, že se to stát může. I když těžko říct, jak to bude případně řešit konkrétní policista v konkrétním případě a nedokážu posoudit, zda se to stává často nebo ne. Nutno mít na paměti, že policisté zákony nevytvářejí, ale bdí nad jejich dodržováním, ať už si o nich myslí cokoliv. Je to jejich povinnost a při porušení této povinnosti jim mohou hrozit sankce (to myslím teď obecně). A také je nutno mít na paměti, že policisté nejsou obvykle příliš přístupní vyjednávání a že k problematice marihuany asi nebudou mít stejný postoj jako Vy. :)