Přestat s pervitinem...
DokyDok.
Dobry den, je mi 19 let a za rok me ceka maturita. Chodim na docela narocnou skolu. Narocnou na cas a na dobu pripravy, ze mi drive nezbyval ani cas na osobni zajmy. Nestihal jsem absolutne nic.Byl na me vyvijen silny tlak.Zil jsem porad ve stresu a casovem presu. Holka se kvuli me skole se mnou rozesla, proste nezbyval na ni cas. Svuj stres a tlak ze strany vyucujicich a tlak rodiny jsem nezvladnul. Potreboval jsem ventil! Sahnul jsem po pervitinu. zpocatku mi vse krasne ulehcoval, citil jsem se mene unaveny, mene vytizeny a nachazel jsem v sobe pocit, ze mi je par veci jedno a ze to nejak dopadne... Nejak se to...samo... Zacal jsem v rijnu. Jedu do ted. Drive to bylo parkrat za tyden. s tydenimi prestavkami-dle pisemek a testu ve skole. Ale pak jsem zacal i o vikendech. Narame jsem si to uzival. Znamky ve skole se zlepsili a skola byla najednou hrou. Po pololeti jsem si rek ze maknu. Maknul ale asi malo. Pervitin uzivam denne. Prichazim pomalu o penize, o pratele, o duveru svych rodicu. Za skolu jsme taky zacal chodit... Vse se sype. je to jeden velkej kolobeh. Vse reaguje se vsim... Nemohu se soustredit na studium, nebavi me to,Chtel bych z toho ven. Stres z drogy ted resim dalsi drogou. Jsem abstinent. zadne drogy krome pervitinu a nikotinu neuzivam.Nevim jestli jsem zavisly,ale bojim se ze ze stresu podlehnu natolik, ze uz nevstanu. Chtel bych pomoc... Chci sam... Nevim jak... Uz to nezvladam. Ze skoly me chteji vyrazit. Ztratil jsem blizkeho kamose. V rijnu jsem mel 79kilo a dnes mam 62kilo. Bojim se, bojim se co bude a co bude potom... a potom... Chci zit! Pervitin snupu. a je to dobrej kamos, ale jen na cas... Poradte.. Dekuji....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vypadá to, že jste se poměrně pilně a rychle dostal do dost velkého průšvihu. Nevím, zda se dá zachránit všechno, ale každopádně by bylo dobré se o to pokusit. S pervitinem to zjevně nepůjde. Takže nezbývá než uvažovat variantu druhou - tedy bez pervitinu. Mám pocit, že bez odborné pomoci to v tuhle chvíli asi nepůjde. Sice neberete příliš dlouho, ale za to intenzivně. Takže myslím, že by bylo fajn někam zajít a poradit se, co s tím. Nemyslím, že by byla nezbytná nějaká rezidenční léčba, ale pomohlo by Vám, kdybyste měl aspoň nějakou ambulantní podporu. Nevím, zda to, že rodiče ve Vás ztrácí důveru, znamená, že o Vašem užívání drog vědí nebo ne. Pokud byste chtěl přestat brát, bylo by skoro lepší, kdyby o Vašem problému věděli a měl jste z jejich strany nějakou podporu. Protože abstinovat tajně a bez jakékoli podpory ze stran blízkých (a také kontroly) to bude dost složité. To, že přestanete brát bude především znamenat změnu životního stylu - vyhýbat se místům, kde se bere, lidem, kteří berou a prodávají pervitin, zkusit si plánovat čas a najít si nějaké bezpečnější aktivity. Protože ze začátku Vás to bude k pervitinu táhnout a když se budete pohybovat v drogovém prostředí, tak Vás ty chutě si dát pomerně brzo dostanou zase zpátky, přes veškerá předsevzetí. S ohledem na tu školu bych se nebála, že byste neměl po večerech co dělat. Takže - napište mi, odkud jste a já Vám zkusím doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohl obrátit. Nemusíte mít obavy - nikdo Vás neukousne, důležité je, že s tím chcete něco dělat. Zatím držím palce a ozvěte se.