jak přestat užívat návykové látky
Je mi 21 od 14cti let pravidelně kouřím marihuanu a před dvěma lety jsem poznal pervitin. Který teď užívám pravidelně každý víkend. Potřeboval by sem se vším přestat včetně kouření cigaret. Nějak nemám vůli si to nedát vždycky mě pomyšlení na ten stav po užití drogy přesvědčí dát si opět.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Žádná jednoduchá rada, jak přestat, neexistuje. Přestat brát znamená změnit životní styl. Tedy pokud nechcete dál užívat pervitin, není možné, abyste se pohyboval v prostředí, kde se bere a mezi lidmi, kteří berou. To samé s tou trávou, pokud s ní chcete přestat taky. Musíte si najít nějaké jiné aktivity, naplánovat si pořádně čas a pokusit se tenhle režim dodržet. Pokud se necítíte na to, že byste to zvládl sám, je možné se obrátit na nějakou odbornou pomoc. Ve Vašem případě nejspíš ambulantní, abyste měl zpočátku aspoň nějakou podporu. Když mi napíšete, odkud jste, tak Vám mohu předat kontakty na kolegy, kam byste se mohl obrátit. Ohledně toho kouření cigaret - tím se na téhle poradně přec jen tak úplně nezabýváme. Zkuste se podívat na www.dokurte.cz. Ale myslím, že v tuhle chvíli má prioritu ten pervitin. Pak bych řešila vše ostatní. Zatím držím palce a kdyžtak se ozvěte.