MUDr. Minařík
Reakce
Já reaguji na tenhle dotaz - http://www.drogovaporadna.cz/dotaz.php?id=11034&start=0 . Mluvil jsem s bráchou a má nějaké obavy, či-li, já takhle veřejně bych popsal svou situaci, aby bylo jasné, že problém žádný nemám, co myslím potvrdíte sám jako doktor. To, že si někdy dám crack, ještě neznamená, že ho beru každej den anebo každej týden. Vím, že je to de facto kokain, ale není to kokain, je to crack, jinak velmi kvalitní zboží, které není zas tak snadno dostupné a taky to není laciná záležitost. Já jsem samostatnej člověk, mám vlastní byt, vlastní auto, svůj vlastní život, mám dobrou práci, která mně baví atd. Nemám žádné problémy s tím, že by někomu překáželo, že si někdy dám crack. Ano, byla svadba a nechtěl jsem pít protože jsem byl řidič a tak jsem si dal crack. Bratr to viděl a já mu neumím vysvětlit, že se nic neděje, ... samozřejmě, že vím, že má strach, ale ůplně zbytečně. Vím, že to bude číst bratr, tedy nemá zmysl lhát ... někdy se napiju víc než bych mněl, to někdy je tak 5x v roku a jinak piju tak, že mám kontrolu. Kouřím cigarety, ale jenom pasivně - přes párty, večírky je to 1-2 krabičky a pak jinak vůbec žádná ... jiné drogy jsem nikdy neskusil s výjimkou marihuany, cca. 20x za život ale to bylo ještě tak před 4 lety naposled. Bratr napsal, že mám problém - já ho nemám, dělá ho on ... to je za 1. co bych napsal. Dal jsem si jinak možná taky již po 20. crack, co já vím, ja to nepočítám, ale netrvá to dlouho, maximálně několik měsíců a to je tak po 2. co bych doplnil k tomu příspěvku. Nemám důvod chodit k lékaři, nic se neděje, vím, že crack není alkohol, ale alkohol je taky droga a dost návyková, kolik je opilců po ulici a marihuana je taky nelegální a dnes pomaly všichni mladí ji berou, co nechci ospravedlňovat, jenom chci říct, že to že si někdy dám crack kterej není legálný ještě neznamená, že mám problém nebo já nevím co. Když nebudu chtít crack, tak si nedám, skončím, ale já si ho dávam tak 2-3x v týdnu teď poslední období protože je náročný období ve firmě, mám zodpovědnost za mnoho zaměstnanců a víte jak to je, možná že jim se zdá, že někdy jsem jako opitej (taky bratr píše v tom dotazu), ale já v práci nikdy nepiju, nikdy nic - pouze crack si někdy dám a může to tak působit, ale je to jedno, já jsem já a zaměstnanec nemá právo nic říkat. Někdy si dám crack - skutečně někdy 1x za týden, někdy 5x za týden, max. 5 měsíců, možná i více, nevím. Nemám potíže s nosem, nejsem závislej a crackem pouze nahrazuji třeba alkohol - metla lidstva. Co dodat - máte to zde jistě ťežký a vím, že nejste v lehký pozici, ale jak to vidíte Vy bez toho aby ste myslel na to, že jsem psal můj bratr?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nejsem si jistý, že vám potvrdím, že žádný problém nemáte. Vede mě k tomu několik věcí: 1. Řídil jsem, tak jsem nepil a dal jsem si crack. To že není vhodné řídit pod vlivem psychotropních látek není proto, že by nám mohli sebrat papíry, ale proto, že nejsme schopni auto správně ovládat. 2. Berete i v práci. Zaměstnancům po tom pravda nic není, ale když někdo bere v práci, tak obyčejně má problém. A není to zrovna malé pivo po obědě. 3. Další věc je, že berete celkem často. Někdy 1x za týden, někdy 5 x za týden, 5 měsíců do kopy, to není tak malá frekvence na to aby se vám to vymklo z ruky. Akceptábl by snad trochu bylo vysvětlení, že si jednou za měsíc takhle ozvláštníte s partnerkou společně své sexuální zážitky. 4. Navíc pracujete v pozici, kde je spousta stresu. Drogy se vám vymknou mnohem snáze z rukou. Jste ve stejné pozici jako lékaři, ... Prostě patříte do nejrizikovější skupiny. No, sečteno a podtrženo. Myslím, že problém máte. O to větší, že to tak nevnímáte. Takže, až vám to začne padat na hlavu, tak se určitě ozvěte. Vlastně by mě i docela zajímalo i jak se díváte na to, co jsem vám napsal. P.s. Jestli takhle často šňupete koks, tak brzy nebudete cejtit ani hovno. To myslím doslova.