Co dělat
Martina
Dobrý den, včera jsem zjistila, že syn 16 let bere drogy,ztralil se telefon a on se přiznal že ho prodal a následně, že asi 6 týdnů bere pervitin-jehlou 2-3x týdně.Poprvé mu drogu někdo nabídl v klubu a pak mu vždy zavolal z neznámého čísla jestli chce další,syn neodolal . zadlužil se u kamarádů a pak prodal ten telefon, aby alespoň něco splatil.Dealerovi řekl že už mu nemá volat, že už nic nechce, že z toho má samé dluhy.Tím se vše provalilo.Moc mne mrzí, že jsem si toho nevšimla dříve,protože kdybych si přečelta vaše stránky dříve, o příznacích(dlouhé spaní-vlčí hlad) věděla bych ,že se něco děje. Předtím,že prý občas kouřil trávu. Prosím o radu,co dělat jakmsi počít, aby bylo vše O.K. syn chce aby jsme to spolu zvládly.děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, měl bych jisté pochybnosti o délce užívání a o tom jak to začalo, ta historka se mi nejeví úplně pravděpodobná, ale možné to je. Nicméně bych uvažoval spíše o karieře delší než 3/4 roku, spíše delší než rok a taky obyčejně uživatel nebývá až tak moc oběť, drogy nikoho jen tak nepřepadnou. Je dobré to vědět, protože vám to může pomoci vidět věci reálně. Jinak by bylo rozumné se zajít někam poradit. Nejen že nabídnou pomoc synovi, ale pravděpodobně i vám a navíc vám pomohou zařídit vyšetření k vyloučení některých infekčních onemocnění, popřípadě zprostředkovat léčbu. Takže, když napíšete odkud jste, nabídnu vám kontakt.