tolerance na drogy
klubber
Zdravím, dobrý den! Mám dotaz ohledně vzniku tzv. tolerance na různé druhy drog, především extáze. Zajímá mě, na které drogy vzniká v průběhu braní tolerance, tj. že se jich pak musí brát více k dosažení stejného účinku. Chápu, že např. u pervitinu tolerance je jasně prokázaná. Co extáze? Ext. si na party dávám tak 2x do měsíce vždy po 3 tabletách, takhle to už aplikuju tak 3 roky a v poho, nezdá se mi že bych to měl zvyšovat za účelem zvýšení prožitku. To co sem teď napsal platí samozřejmě plusmínus, podle toho jaký ty tabl. sou, ale tak nějak cca. :-) Jinak mě zajímá též ttolerance na jiné drogy, např. na marihuanu a též lsd. U lsd absolutně nevim co si mám v tomhle ohledu myslet, a u marihuany každej tvrdí něco jinýho. I vznik tzv. obrácené tolerance. .-) Tak mě zajímá názor odborníků..... Díky a hezkej den! PS: ještě mě zajímá co si myslíte o názoru na tzv. první prožitek, tj. NAPŘ.(!) dám si poprvé 2 extáze, a ten stav už nikdy nezažiju leda bych zvýšil dávku, to byl jen příklad, slyšel jsem to i o jinejch drogách, např. u marihuany je to prej naopak, první špek prej nikoho nezhulí... :-)

Odpověděl: Jakub Minařík
U EXT, konopí, ani LSD tolerance nijak zvlášť nevzrůstá. Samozřejmě záleží na frekvenci užívání a dávce. U té EXT pokud jí budete užívat tu a tam v malých dávkách pro zvýšení empatie, ... tak bude stačit stále stejná dávka. Pokud ji užíváte ve větších dávkách, je to spíše psychostimulans, a když byste jí bral denně, tak tolerance může růst podobně jako u pervitinu. U konopí a LSD lze s postupující zkušeností se změněnými stavy vědomí užívat větší dávky, ale myslím že ani to není tolerance tak jak ji známe u heroinu, benzodiazepinů, alkoholu, nebo pervitinu. Stejně tak zkušený hulič si umí navodit stav i s minimem konopí. Co se týče té první intoxikace - tak platí, že zážitky na začátku drogové kariery jsou jiné, prostě nějak nové, silnější, intenzivnější a že s postupujícím užívá ním se tohle kouzlo vytrácí a stává se z braní zvyk. Stačí?